نگرانی فضای کسب و کار کرمان با پنجره الکترونیکی ازبین می‌رود

کرمان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: نگرانی از فضای نامساعد کسب و کار استان با استقرار پنجره واحد الکترونیکی مجوزها از بین می رود.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود: استان کرمان با تکمیل طرح مرکز پنجره واحد الکترونیکی مجوزها به موفقیت در حوزه کسب و کارها می رسد.

وی اظهار داشت: بخشی از راهکارهای ارتقای فضای کسب و کار استان کرمان مربوط به پنجره واحد الکترونیکی است و برای این حوزه اجرای چند کار نیاز است ازجمله کلمه تهران نشانه انجام نشدنی کارها در دستگاه‌ها بوده است و پروژه های کرمان بزرگ بوده و دستگاه ها برای واگذاری زمین بیش از سه هکتار از تهران استعلام می‌کنند که این امر ضمن ایجاد مسائل و مشکلات، بسیار زمان بر است که آن را منتفی کنید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دستگاه ها برای راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی باید همکاری کنند و در این راستا صمت همکاری کامل داشته است.

وی ادامه داد: استانداری کرمان به مدیران لزوم اخذ استعلامات را بر بستر الکترونیکی تاکید کند که با دسترسی به بانک های اطلاعاتی احراز هویت دست یابیم و با جا افتادن این طرح، از دفتر کار تمامی کارها انجام می شود.

طبیب زاده افزود: برای استقرار کامل پنجره واحد الکترونیکی به لایحه‌های GIS سازمان ها نیاز داریم که لایه ها شکل گیرد و در سامانه مستقر شود.

وی با اشاره به درخواست مانیتورینگ سرورها عنوان کرد: سرور ها تحت نظر باشد و استان هزینه خرید سرورها حدود یک میلیارد تومان تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار استان کرمان به شدت نامناسب است گفت: دریافت یک مجوز ۱۶ مرحله دارد که چهار مرحله آن ۱۱ ماه زمان برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: باید اطلاعات و اختیارات ارکان حاکمیتی از طریق این سامانه الکترونیکی محقق شود. 

مهدی حسینی‌نژاد افزود: پاسخگویی تمام ارکان استان در قالب شورا و یا پنجره واحد با وجود یک شورا ترس دستگاه ها را برای صدور مجوزها از بین می‌برد.

کرمان در ردیف استان‌های پایانی کشور در رتبه فضای کسب و کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha