۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84152036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادگیری مهارت‌های فنی مکمل تحصیل در مدرسه و دانشگاه است

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: یادگیری مهارت‌های فنی و عملی از آنجا که آموزش‌های مدرسه و دانشگاه‌ها اغلب تئوری هستند را می توان به عنوان مکمل تحصیل در این مکان‌ها دانست.

به گزارش ایرنا، لطف الله سیاهکالی روز پنجشنبه در شورای مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین که در مرکز فنی برادران شهرستان البرز برگزار شد افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای  مهارت آموزی تشکیل شده و باید از ظرفیت های این دستگاه برای اشتغالزایی و تربیت نیروهای ماهر بیش از پیش استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:  هر انسانی برای داشتن شغل و کسب درآمد حداقل یک مهارت را باید کسب کند که این موضوع جایگاه و اهمیت کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به ما گوشزد می کند.
وی با تاکید به اینکه فنی و حرفه ای مکمل آموزش و پرورش است،گفت: متولی آموزش مهارتی قبل از ورود به بازار کار سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای است بنابراین نباید به فنی و حرفه ای به عنوان یک دستگاه تشریفاتی و اضافه نگاه شود زیرا زندگی و آینده جوانان در گرو یادگیری مهارت است. 
سیاهکلی اضافه کرد: لذت توانستن مهارت بیشتر از دانستن است زیرا که حس خلاق بودن و جایگاه و منزلت اجتماعی و تشخص به انسان می دهد.
این مسوول اضافه کرد: مهارت در جامعه باید به یک گفتمان و مطالبه تبدیل شود و نباید فراموش کرد مهارت یک استاندارد جهانی و زبان بین المللی است و با تکیه بیشتر بر روی این مقوله می توان از معضل بیکاری در جامعه کاست. 
محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین نیز در این دیدار گفت: برای تحقق اهداف فنی و حرفه ای مستلزم حمایت و  نگاه ویژه دستگاه ها و قوانین بالادستی هستیم.

وی ادامه داد: این نگاه موجب افزایش انگیزه همکاران و اهتمام حضور در برنامه های اقتصادی و اشتغال زایی می گردد
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه  قزوین در ادامه خواستار حمایت از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای که در دوران کرونا دچار خسارت و آسیب دیده اند، 

درخواست ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای شهرستان قزوین و ردیف استخدامی برای آن و راه اندازی مرکز شتابدهی در استان و ایجاد ظرفیت های قانونی برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه از دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین در این دیدار به آنها اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha