۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 84153700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امتحانات نیم‌سال اول دانش‌آموزان مازندران مجازی برگزار می‌شود

ساری - ایرنا - رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش مازندران گفت که امتحانات نیم سال نخست تمامی دانش‌آموزان عادی استان به صورت غیرحضوری و بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

سید طاهر موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امتحانات نیم سال نخست تحصیلی برای تمامی دانش آموزان عادی در سه پایه تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و دوم به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به آزمون های حضوری نیز اشاره کرد و گفت: این آزمون ها فقط برای دانش آموزان با شرایط خاص است که آموزش و پرورش همه آنها را مشخص کرده است. 

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش مازندران همچنین اظهار داشت : بر اساس دستور العمل برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم مقطع ابتدایی به لحاظ اهمیت دروس خواندن و نوشتن و ریاضی، آزمون عملکردی فقط در این ۲ درس به‌صورت حضوری و با حفظ و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی دانش‌آموزان برگزار می شود.

وی افزود : دانش آموزانی پایه دوازدهم سال گذشته که شهریور و خرداد ماه امسال در یک یا چند درس موفق به اخذ نمره قبولی نشدند نیز باید به صورت حضوری در آزمون مربوط به دروس کسری خود شرکت کنند. 

موسوی گفت : آزمون نوبت نخست برای دانش آموزان طرح جامع ایثارگران، پایه نهم بزرگسالان و آموزش از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.  

وی افزود : بر اساس دستور العمل زمان برگزاری امتحانات داخلی نوبت اول و دوم متوسطه از ششم تا ۲۴ دی و امتحانات شاخه فنی‌ و حرفه‌ای به‌جز هفت رشته خاص از ششم تا ۱۷ دی فرصت تعیین شده است.

این مسئول گفت : در دوره ابتدایی نیز مدارس از ۱۵ دی به مدت ۲ هفته فرصت دارند گزارش پیشرفت تحصیلی - تربیتی نوبت اول را تکمیل و به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند.

وی تاکید کرد : در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا وجود نداشته باشد ، آزمون به‌صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا حدود ۹۳ درصد از آنها به صورت غیر حضوری تحصیل می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha