۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84154001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: مدیران استانی سرکشی به حوزه زیرپوشش را فراموش نکنند

شاهرود – ایرنا – امام جمعه شاهرود با بیان این که برخی مدیران استانی در مدت تصدی سمت خود به روستاهای حوزه کاری سرکشی نمی‌کنند ، گفت : استاندار و مدیران استانی در حق مجموعه زیرپوشش خود باید همانند یک پدر نگران امور آن‌ها باشند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی عصر شنبه در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود :  برخی مدیران در زمان مدیریت خود نام روستاهای حوزه کاری را هم به خاطر نمی سپارند.

وی با بیان اینکه سرکشی و حس مسایل و مشکلات از نزدیک در مدیریت و حل مشکلات تاثیر دارد، ادامه داد: استاندار سمنان مدیر همه شهرها و روستاهای این استان بوده و حضور در این مناطق را در برنامه کاری خود بگنجاند.

امینی با اشاره به اینکه این مهم در ۴۰ سال گذشته توسط برخی مقام های استانی  انجام نشد، تاکید کرد : مدیران استانی باید همه استان را به یک چشم ببینند و با حضور در میان مردم مناطق مختلف از نزدیک مشکلات آن ها را لمس کنند.

وی با اشاره به سفر های استانی مقام معظم رهبری و رییسان جمهوری تاکید کرد : این سفرها با هدف حل مشکلات  و آشنایی با مسایل مردم و  دیدار چهره به چهره با آن ها انجام می شود.

امام جمعه شاهرود گفت: این سفرها برای مردم و حل مشکلات آنها نتیجه بخش است و باید مدیران استانی در این راستا گام بردارند.

امینی افزود: شهرستان شاهرود ظرفیت علمی و فرهنگی خوبی دارد که یکی از زیرساخت های آن کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه به اندازه استعداد و توانمندی شهرستانها کتابخانه عمومی نداریم، تاکید کرد:  افزایش زیرساخت ها ،ارزانی کتاب و در دسترس بودن آن  در افزایش سرانه مطالعه موثر  است .

امام جمعه شاهرود  ادامه داد: منطبق با رشد و گسترش شهرهای بزرگ استان باید برای دسترسی حداقلی مردم شهرک های اقماری به کتاب  چاره اندیشی شود تا مردم مسافت های طولانی برای دستیابی به کتابخانه را طی نکنند .

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی خیابان شهید صدوقی شاهرود  به علت فرسودگی و تخریب آن سال‌های بسیاری است که به مردم خدمات نمی دهد ،افزود:  پیگیری برای راه اندازی دوباره این کتابخانه ضرورت دارد.

امام جمعه شاهرود گفت: کتاب و مطالعه آن در فضای مجازی انسان را همانند مطالعه و لمس و ورق زدن کتاب اقناع نمی‌کند.

به گفته وی، ایجاد کتابخانه تخصصی و مرکزی برای این شهر باتوجه به ظرفیت های دانش آموزی ،دانشجویی ، و طلاب در تحقیق و پژوهش ضرورت دارد.

وی با تقدیر از زحمات کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: مسوولان استان و کشور برای معیشت این قشر فرهنگی که کمترین دستمزدها را دریافت می کنند چاره اندیشی نمایند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این دیدار گفت: کتابداران قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ در بین مردم در مساجد و بوستان های محله های مختلف شاهرود برای ترویج فرهنگ مطالعه حضور داشتند .

سید ابراهیم موسوی افزود: کتابداران در شرایط کنونی  در فضای مجازی به فعالیت های ترویجی کتابخوانی بیشتر از گذشته اهتمام دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان  هم گفت: کتاب معجزه آخرین فرستاده الهی حضرت محمد(ص) است که نشان از اهمیت مطالعه و کتابخوانی در کامل ترین دین الهی دارد.

محمد طاهریان افزود: کمبود فضا ،امکانات ،بودجه و تحریم ها نباید بر فعالیت های کتاب و کتابخوانی و ترویج و توسعه آن تاثیر چندانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرک های اقماری ذوالفقار، پردیس،فدک ،کوثر و دیگر محله‌های حاشیه شهر شاهرود نیازمند کتابخانه و فعالیت های کتابخانه ای است ، تاکید کرد: چنانچه فضای فیزیکی مورد نیاز برای کتابخانه دراختیار این اداره کل قرار گیرد اعتبار تجهیز و امکانات آن تامین خواهد شد.

شهرستان شاهروددر شرق استان سمنان  ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی با ۳۸ کتابدار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha