اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس شنبه با اعلام خبر امضای تفاهمنامه بین آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان استان، از قول حبیب شریف رئیس این بنیاد ابراز کرد: در ۶ سال گذشته به منظور تمرکززدایی و توزیع عادلانه امکانات، مجمع خیرین نخبهپرور را راهاندازی کردهایم،این مجمع به پرورش انسانهای کارامد و توانمند با هدف تربیت نیروهای متخصص با کمک نیکوکاران میپردازد.
شریف با اشاره به اینکه در سفر اعضای بنیاد نخبگان به شهرستانها، بازدید از پژوهشسراها در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: درصدد تکمیل تجهیزات پژوهش سراها هستیم تا مسوولان و دانش آموزان با خیال راحت دست به ایدهپردازی و ابتکار عمل بزنند.
وی ابراز داشت: اولین برنامه مشترک بین آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان مدرسه فصلی خلاقیت و ایدهپردازی ویژه دانشآموزان متوسطه اول بوده است که هر دوره آن، یکسال و نیم به طول میانجامد و طی آن، دانشآموزان در چهار مرحله، خلاقیت، ایدهپردازی، کار گروهی، روشهای حل مساله و پژوهش را میآموزند و در نهایت هرساله تعدادی از آنان باعنوان برگزیده سفیران خلاقیت و ایده پردازی به شهرستانهای خود میروند.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس اعلام کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۲۲ برنامه توسط بنیاد ملی نخبگان فارس در سطح دانش آموزی اجرا شده است که حداقل ۱۶۰۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار داده و درنهایت ۱۳۰ تن از این دانشآموزان باعنوان سفیر معرفی شدهاند.
شریف در ادامه به برگزاری دوره تربیت مربی، خلاقیت و نوآوری و توجه ویژه به پژوهشسراها اشاره کرد و افزود: ۱۴۰ معلم تاکنون در این طرح شرکت کردهاند و ۷۰ تن از این معلمان به عنوان مربیان خلاقیت و نوآوری انتخاب شدهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه پژوهشسراهای دانشآموزی اهداف بزرگی را دنبال می کنند، گفت: این مکان ها با تقویت روحیه پرسشگری و روشهای حل مساله در دانش اموزان نقش تعیین کنندهای در نظام آموزشی ایفا می کنند.
فرهاد اسماعیلی گفت:پژوهشسراهای فارس به سبب عملکرد درخشان در سالیان اخیر صاحب مقام و جایگاه در وزارت آموزش و پرورش شدند و این مجموعههای علمی در سال جاری ۱۱هزار اثر پژوهشی ارائه کردهاند که از این تعداد آثار ۲۰۰ اثر در سطح ملی معرفی شده و امیدواریم ۳۰ تا ۴۰ اثر در موضوعات مختلف مقام برگزیده کشوری را کسب کنند.
تفاهمنامه آموزش و پرورش فارس و بنیاد نخبگان این استان با هدف علاقهمند کردن دانش آموزان به مطالعه و تحقیق، تدوین معیارهای استاندارد برای ارتقای سطح دانش،هدایت، جهتدهی و نظارت مستمر بر ایدههای اولیه تا به ثمر نشستن آنها و آماده کردن زمینههای مناسب به منظور انجام پژوهش علمی، عملی و کاربردی توسط دانش آموزان به امضای دو طرف رسیده است.
نظر شما