۲ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 84157994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۹۵ هزار نفر بی‌سواد در آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵ افزون بر ۱۹۵ هزار نفر بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان وجود دارد.

مهین منافی روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان‌غربی افزود: جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار نفراست که از این تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۵۵ نفر بیسواد هستند.

وی با بیان اینکه نرخ بیسوادی در بین مردان استان ۹۵.۱ درصد و در بین زنان ۸۶.۲ است ادامه داد: برای رسیدن آذربایجان غربی به میانگین باسوادی کشور باید چهار درصد رشد کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون در زمینه شتاب بخشی به سواد آموزی تلاشهای زیادی داشته است.

علی مصطفوی اضافه کرد: به رغم محدودیتها ومشکلاتی که استکبار بعد از انقلاب برای نظام اسلامی ایجاد کرده دولت جمهوری اسلامی ایران تلاشهای بسیاری در راستای ریشه کنی بیسوادی انجام داده است.

وی افزود: آذربایجان غربی استان حساسی به خاطر هم مرزی با چندین کشور است ولی به رغم این موضوع جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در این زمینه همواره کوشیده اند.

مصطفوی اضافه کرد: دل نگرانی‌هایی در زمینه شاخص سواد آموزی در استان وجود دارد چرا که یکی از شاخصهای ارزیابی استانها در کشور شاخص سواد است.

وی با بیان اینکه پایین بودن شاخص باسوادی استان بیانگر ضعف مسوولان نیست افزود: در چهار دهه گذشته مسوولان در این راستا بسیار تلاش کردند و با اینکه استان در دوران اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی با مشکلات مواجه بود ولی مسوولان از سواد اموزی به بیسوادان دریغ نکردند.

وی گفت: باید تلاش مضاعف شود تا این نقیصه جبران شود چرا که سواد با همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه ارتباط مستقیم دارد.

مصطفوی با بیان اینکه طرح سواد و زندگی طرح مثبتی است که به استانداری ابلاغ شده است افزود: برای محقق شدن این طرح ۱۵ مرکز یادگیری، توانمندی لازم را برای اجرا در استان دارند و سواد آموزان می توانند در کنار سواد مهارتهای زندگی را هم یاد بگیرند.

به گزارش ایرنا طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ میزان باسوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۱۹۵ هزار و ۶۵۵ نفر بوده است.

 با تلاش های صورت گرفته در استان آذربایجان غربی طی سال های اخیر، در حال حاضر بیش از  ۹۲.۸ درصد جامعه هدف نهضت سوادآموزی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha