۵ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 3122
کد خبر: 84158792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق جهش تولید در گناباد نیازمند توسعه پژوهشهای بومی است

گناباد- ایرنا- رییس مرکز رشد و فناوری گناباد گفت: تحقق جهش تولید در این شهرستان نیازمند توجه خاص به توسعه پژوهشهای بومی و متناسب با نیاز روز جامعه است.

حسین تقوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گناباد افزود: برای توسعه و رونق اقتصادی گناباد باید ضمن تعامل مراکز فناوری و تولیدی،  فعالیتهای پژوهشی با شناخت و درک صحیح حوزه های بومی و راهکارهای مقابله با تحریمها تهیه شود.

وی ادامه داد: پژوهش و فعالیتهای پژوهشی باید در خدمت جهش تولید باشد و از قالب انباشت دانش در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به عمل و خروجی های ملموس برای رفع نیازها و مشکلات جامعه منجر شوند.

رییس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: در این صورت پژوهش از کتابخانه و آزمایشگاه به سمت تجاری سازی تولید و رونق اقتصادی سوق داده می شود.

تقوی افزود: تولید ثروت بر مبنای مسائل علمی و تحقیقاتی نتایج مثبتی را رقم می زند و در این صورت، محصولات با کیفیت تولید می شوند که ظرفیت مهم تحقق آن شرکتهای دانش بنیان صنعتی است که با کمک علم دانشگاهی به روزرسانی می شوند تا تمام ظرفیتشان به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: برای تحقق جهش و رونق تولید بهتر در شهرستان گناباد باید با استفاده از نیروی متخصص دانشگاهی و استفاده از برخی فضاهای بلا استفاده در دانشگاهها و بهره گیری از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برنامه منسجم داشت.

رییس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: اگر چالشها از صنعت به دانشگاهها برای تعیین موضوعات پایان نامه و تحقیقات ارائه شوند و پایان نامه ها متناسب با نیاز جامعه تهیه شوند اثرگذاری بهتری در فرآیند جهش تولید خواهند داشت.

تقوی با اشاره به این که یکی از ظرفیتهای مهم برای تحقق این اهداف، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری هستند افزود: مرکز رشد و فناوری گناباد با پرداخت کمک هزینه بلاعوض به محققان برای نمونه سازی ایده‌های نو، آموزش و مشاوره و ارائه گزارشهای تحلیلی در حوزه های بازار مالی، حقوقی و مدیریتی به این مساله توجه دارد.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی برای تجاری سازی موضوعات پایان نامه دانشگاهی در اولویت اقدامات این مرکز قرار گرفته است. 

مرکز رشد فناوری گناباد یکی از ۱۲ مرکز فناوری تحت پوشش پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha