استاندار چهارمحال و بختیاری:تحلیلهای جمعیتی در اولویت برنامه‌ریزی باشد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل آمارهای جمعیتی با توجه به اهمیت بالایی که در مناسبات مختلف جامعه دارد، باید در راس برنامه ریزی ها و امور استان قرار گیرد.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در شورای راهبردی جمعیت این استان افزود: این مهم می‌طلبد تا آمارهای موجود به صورت تحلیلی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن در جلسات شورای راهبردی به صورت دقیق ارائه شود.
وی ادامه داد: اگر چه تصمیمات جمعیتی رابطه مستقیمی با تحولات ملی و بین‌المللی دارد اما می توان به طور استانی برای مقابله با هرگونه تهدید و یا بحران جمعیتی در آینده به درستی تصمیم گیری و برنامه‌ریزی کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت روز ثبت احوال در کشور همزمان با سوم دی‌ماه افزود: این نهاد با توجه به رسالتی که در خصوص آمار جمعیتی دارا است، نقش مهمی در مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و این اهمیت باید به نحو شایسته‌ای مورد توجه واقع شود.
عباسی در ادامه با اشاره به آمارهای طلاق و ازدواج در استان و مقایسه آن با کشور، خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد استان در مقایسه با کشور در وضعیت بهتری قرار دارد اما باید همچنان در برنامه‌ریزی‌ها تلاش شود تا موانع و مشکلات این حوزه برطرف و تصمیم‌گیری‌ها به شکلی باشد که در آینده با بحران جمعیتی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از جوان‌ترین استانهای کشور است، افزود: این استان با ۴۰ درصد نرخ مشارکت با جمعیت جوان آماده به کاری مواجه است که در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha