گازرسانی به ۴۱ روستای چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است

شهرکرد – ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری گفت: امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به روستاهای این استان اختصاص یافته است و در زمان حاضر گازرسانی به ۴۱ روستا در دست اجرا است.

جهانبخش سلیمیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد گازرسانی به ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تلاش می‌شود به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: برای گازرسانی به ۴۳ روستای باقی‌مانده این استان پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز از شرکت ملی گاز انجام شده که در صورت صدور مجوز، گازرسانی به این روستاها در برنامه آینده این شرکت قرار دارد.

وی سخت‌گذر بودن، نبود راه دسترسی به روستا، آب و هوای سرد و کوهستانی، تعداد خانوار کم روستاها، کار در حاشیه جاده‌ها و مشکلات گرفتن مجوز زیست‌محیطی از ارگان‌های مسئول را از مشکلات گازرسانی به روستاها در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

سلیمیان نداشتن توجیه اقتصادی گازرسانی به روستاهای کوچک، نبود طرح هادی روستایی، سرانه گازرسانی بالاتر از سقف مجاز ۴۵۰ میلیون ریال به ازای هر خانوار به دلیل بافت نامناسب خانه‌های روستایی و انجام عملیات مقاوم سازی در طول مسیر که منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود را از دیگر مشکلات گازرسانی به روستاها معرفی کرد.

وی یادآور شد: از۹۴۳ روستای چهارمحال و بختیاری ۶۳۷ روستا قابل گازرسانی است که تاکنون ۵۵۳ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۳ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha