نماینده ساوه: تعریض مسیر ساوه به غرق آباد نیازمند اخذ ردیف اعتباری است

ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر ساوه به غرق آباد از جاده های حادثه خیز به شمار می آید و از آنجا که با احداث آزادراه ردیف اعتباری این مسیر حذف شده است، در تلاش هستیم تا نسبت به احیای این منابع و اخذ ردیف جدید اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند احداث پروژه های کنارگذر ساوه به خبرنگاران، گفت: طبق آمارها حدود ۳۰ درصد از سوانح رانندگی شهرستان ساوه در محور قدیم ساوه به همدان رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: ساوه موقعیت مهمی در برقراری ارتباط جاده ای نقاط مختلف کشور دارد و محورهای این شهرستان یکی از پرترددترین ها در کشور به شمار می آید از این رو نیاز به احداث کنارگذرهای شمالی و غربی برای کاستن از بار ترافیک درون شهری به خصوص تردد کامیون و همچنین کاهش آلودگی سطح شهر محسوس است ضمن اینکه افتتاح این مسیرها باعث افزایش ایمنی در سفر و کاهش حوادث منجر به مصدومیت و فوت می شود.

نماینده مردم ساوه گفت: با اینکه منابع مالی محدود امکان افتتاح کنارگذرهای شمالی و غربی ساوه را در موعد مقرر سلب کرده است اما اکنون عملیات اجرائی آن به پایان رسیده و با نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از این مسیر و همچنین آسفالت یک کیلومتر دیگر امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر بهره برداری از این پروژه های راهسازی در کوتاهترین زمان ممکن، اظهار کرد: هرگونه تاخیر در افتتاح این طرح ها باعث اتلاف سرمایه های کشور و بیت المال بیان می شود.

وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل های وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که آزادراه احداث شده است و به موازات آن اجازه ساخت بزرگراه داده نمی شود و به همین دلیل برای مسیر ساوه به غرق آباد مشکلاتی پیش آمده است ولی تلاش می کنیم در رایزنی با سازمان برنامه و بودجه منابع اعتباری لازم برای تعریض و بهسازی این مسیر را دریافت کنیم.

وی یادآوری کرد: در مسیر قدیم ساوه به غرق آباد و نوبران صنایع و کارخانه های متعددی با اشتغال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت می کنند که لازم است تردد روزانه فعالان این حوزه ها و همچنین جمعیت زیادی از ساکنان شهرهای مذکور و مناطق روستایی در مسیری امن و بدون حادثه انجام شود بنابراین تعریض و بهسازی این مسیر یکی از خواسته های اصلی مردم و مسئولان شهرستان ساوه است زیرا فقط در نیمه نخست امسال ۱۵ نفر در حوادث رانندگی مسیر مذکور جان خود را از دست داده اند.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده ای کشور روز چهارشنبه در آغاز سفر به استان مرکزی از پروژه های کنارگذر شمالی و غربی شهر ساوه بازدید و از افتتاح این مسیرها تا پایان امسال خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha