پیشنهاد تخفیف مجازات زندانیان کتابخوان استان مرکزی در حال بررسی است

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: پیشنهاد تخفیف مجازات و مرخصی تشویقی به زندانیان کتابخوان این استان در قالب تفاهم نامه همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی در حال بررسی کارشناسی است.

محسن خیرمند روز چهارشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، افزود: تقویت کتابخانه‌های عمومی به عنوان محیط‌های علمی می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و برای تشویق و ایجاد محرک‌های مطالعه‌ای، در این تفاهم نامه مقرر شد تا پیشنهاد تخفیف مجازات و مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان معرفی شده از سوی کتابخانه‌های مشارکتی زندان ها و هم چنین پیشنهاد عفو برای موارد شاخص و پژوهشگر پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: حبس زدایی اولویت اصلی دستگاه قضایی محسوب می‌شود و در این رهگذر تا حد امکان از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یکی از نهادهای ارفاقی مندرج در قانون مجازات اسلامی برای اصلاح مجرمین بدون زندانی کردن آنان است.

خیرمند ادامه داد: افزایش بسیاری از بداخلاقی‌های اجتماعی و پرونده‌های بزهکاری نتیجه دوری جامعه از کتاب و مطالعه است و می توان با ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی در جامعه برای رفع و کاهش آنها اقدام کرد.
وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موجب می شود تا نسل آینده جامعه اندیشمند و متفکر بار آمده و از آسیب، جرم و بزه عاری باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: برای دست‌یابی به اهداف دستگاه قضایی می‌توان از کارکردهای آموزشی و فرهنگی کتاب استفاده کرد به طوری که در جرایم خرد و کوچک با استفاده از ظرفیت مشاوره‌ای نهاد و حتی الامکان منابع موجود کتابخانه‌ای استان برای بازاجتماعی کردن و مجازات شخص استفاده گردد.
وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این تفاهم نامه متعهد شد فعالیت‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این معاونت را در حوزه کتاب و کتاب خوانی با محوریت آسیب های اجتماعی پیگیری کند و اولویت ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی باشد.
خیرمند اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه‌ها، اعم از مشاوره فنی و منابع موجود کتابخانه‌ها، فراهم نمودن زمینه همکاری در خصوص برگزاری همایشها و گردهمایی‌های فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی همکاری در جلسات نقد کتاب در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با نویسندگان بومی از دیگر بندهای این تفاهم نامه فرهنگی است.

بیش از ۸۰ کتابخانه عمومی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha