نماینده ولی فقیه در کردستان: روحانیون گره‌گشای مشکلات مردم باشند

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیون باید گره‌گشای مشکلات مردم در بخش‌های علمی، اقتصادی، دینی و سایر مسایل جامعه باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در دیدار با ائمه جمعه کردستان، خطبه‌های به‌روز را مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه دانست و اظهار داشت: خطبه‌ها باید برای مردم قابل فهم باشد و مسائل روز تبیین شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با علمای شهر و روستا از دیگر اولویت‌هایی است که باید ائمه جمعه استان مد نظر قرار دهند و در این راستا روستاها مورد توجه بیشتری قرار گیرند، افزود: بنای بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، ایجاد تحول است و امیدوارم که با برنامه‌ریزی درست به اهداف مورد نظر برسیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اولین ماموریت که رهبر معظم انقلاب به بنده داده‌اند تکریم علمای دین است و در این موضوع تفاوتی بین روحانیون شیعه و سنی قائل نخواهیم بود و امیدوارم با فرصتی که شما روحانیون از علمای اهل سنت و تشیع به بنده می‌دهید بتوانم به حرف‌هایی که می‌زنم جامه عمل بپوشانم.

وی در رابطه با مسایل مالی و دغدغه روحانیون نیز گفت: ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی روحانیون و طلاب و در راس آن ائمه جمعه به عنوان یک مطالبه به حق، در اولویت کاری است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: قطعا توجه به رفع دغدغه‌های معیشتی جامعه و به ویژه روحانیون به عنوان یک مساله مهم دغدغه اصلی بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه تحقق آن در کل کشور و استان فراهم شود.

تبیین مسایل سیاسی و اعتقادی رسالت اصلی روحانیون است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: تبیین مسایل دینی و اعتقادی، تبیین مسایل سیاسی و خدمت‌گزاری مردم سه وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است و اگر امور و مدیریت‌ها به دست افراد توانمند واگذار ‌شود و انتخاب حجت‌الاسلام عسگری به عنوان سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در همین راستا صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: تشکیل کمیته‌های سه نفره در شهرستان‌ها با عضویت امام جمعه، مدیر مرکز و رییس سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از روحانیون سطح استان شامل توان، ظرفیت، میزان تاثیرگذاری و تلاش و همچنین مشکلات آنان ضروری است تا براساس این داده‌ها خدمات بهتری به آنان ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مساجد، علما و مسائل دینی اولویت ائمه جمعه استان باشد و ما نیز در حد توان و بضاعت حمایت خواهیم کرد، اضافه کرد: ارتقای وضعیت روحانیون از برنامه‌های در دست اقدام مرکز بزرگ است و در این راستا جلساتی هم برگزار شده است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha