به گزارش خبرنگار ایرنا جواد بهادری، یکشنبه در نشست خبری افزود: رویکرد مشارکت پذیری در مسابقه طراحی و معماری "پل زندگی" شیراز به واقع عملیاتی شد و با این مسابقه سعی شد با نگاهی ملی فراخوان داده شوده و موضوع طراحی این پل به مسابقه گذاشته شود که ۱۷۰ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و هیات داوران در پی ارزیابی انجام شده طرح برتر را در این مسابقه انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در روزهای آتی، طراحی برتر پل زندگی شیراز مشخص و به زودی عملیات اجرایی این سازه با اتصال بین چمران شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد تا فضای سبز و پهنه باغات قصردشت با حرکت انسان پیوند خورده و گسستی که بین این باغها به سبب ساخت بلوار چمران ایجاد شده بود، برطرف شود.
وی، با بیان اینکه شهرداریها از دهه ۷۰ به صورت مستقل و با درآمدهای عمومی شهر را اداره می کنند، افزود: در شرایط کرونایی کنونی وقفهای در طرحهای عمرانی کلانشهر شیراز ایجاد نشده است.
بهادری ادامه داد: پروژههای نیمه کاره و بزرگ دوره قبلی مدیریت شهری شیراز ظرف ۲ سال از مدیریت شهرداری فعلی به اتمام رسیده و تکمیل شده است.
وی، همچنین به تکمیل بزرگراه مهندسین، تقاطع ایمان جنوبی و کمربندی و تقاطع شهیدان یغمور اشاره و بیان کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی شیراز، با توجه به ویژگیهای این کلانشهر شیراز، رویکردی نرم تر و انسان محور بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به مبحث حضور انسان در شهر به عنوان یک اصل مهم بیشتر پرداخته شد.
وی اضافه کرد: نگاه انسان محوری با علوم انسانی تنیده شده است و پیچیدگی خاصی خود را دارد و همراه کردن متخصصان این حوزه و افکار عمومی، مسائلی زمان بر است و در سال ۹۹ تحقق این شعار بیشتر مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بوده است.
بهادری، از محور پیاده دروازه قرآن تا بافت تاریخی و قدیم شیراز که در حال اجراست و توسعه اطراف آرامگاه سعدی به عنوان پروژههای شاخص انسان محوری شیراز یاد کرد و افزود: مطالعات، طرحی و اجرای ساماندهی سعدیه آغاز و در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حدود ۱۶ هکتار از باغهای گروه یک شیراز در چمران جنوبی تا پایان سال ۹۹ احیا خواهد شد که این اقدامی بیسابقه است.
شهرداری الکترونیک شیراز در گام آخر
مشاور شهردار و رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست به خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز از سال ۸۴ وارد مبحث پیاده سازی و اجرای شهرداری الکترونیکی شده و در فاز یک پروندههای الکترونیکی جایگزین پروندههای فیزیکی شد.
علاالدین ضیایی افزود: موضوع شهرداری الکترونیک، گام به گام در این شهر پیاده سازی شده تا اینکه اکنون در فاز چهارم و آخرین گام به مرحله شهروند سپاری رسیده تا حضور مراجعان تا حد ممکن به صورت غیرحضوری و کارتابلی انجام شود.
وی، بیشتری میزان مراجعه به شهرداری را برای صدور پروانه ساختمانی، عدم خلافی، پایان کار و استعلامها دانست و اظهار داشت: در این بین نیز بیشترین مراجعه مردم برای دریافت پاسخ استعلامهاست که ۸۷ درصد مراجعهها را شامل میشود.
ضیایی ادامه داد: ۷۲ درصد استعلامها مربوط به استعلام آپارتمانهای مسکونی است که با الکترونیکی شدن این خدمت، شهروندان به صورت کاملا غیرحضوری حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پاسخ خود را دریافت میکنند.
وی، با بیان این مطلب که با فعال شدن شهرداری الکترونیک، اکنون ۸۷ درصد مراجعههای شهروندان شیرازی به صورت غیرحضوری انجام میشود، گفت: تا پایان سال ۹۹ نیز با راهاندازی کارتابل شهروندی، میزان مراجعه مردم به ه شهرداریها به حداقل ممکن کاهش مییابد.
نظر شما