۸ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84164176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۷ درصد کاهش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  ایرنا علی آشتاب روز دوشنبه در جمع رسانه‌ها  بدون اشاره به تعداد حوادث اتفاق افتاده در بخش های کارگری استان اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار، نظارت و مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان در راستای جلوگیری از بروز حوادث است.

وی اظهار داشت: بازرسان علاوه بر نظارت های برنامه ریزی شده، نظارت غیر مستقیم را از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، رصد فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، بررسی عملکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان را  انجام می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای اقتصادی، تشدید بازرسی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در دستور کار قرار گرفت و در ۹ ماهه  سال جاری پنج هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی  کلی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در استان ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha