بیش از چهار هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های پُر خطر مازندران انجام شد

ساری- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انجام چهار هزار و ۵۶ مورد بازرسی از کارگاه های پُر خطر این استان در هشت ماهه امسال خبرداد.

علی باقری روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار ویژه استان‌های مازندران و گلستان که با هدف گزارش‌نویسی حوادث ناشی از کار و مباحث حقوقی مرتبط با آن در ساری برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بازرسان کار، ماموریت و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند به طوری که فصل چهار قانون کار به این حوزه اختصاص دارد، گفت: بازرسان حلقه اتصال و نقطه ارتباط اصلی بین دولت و بنگاه های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه، حضور بازرسان کار در واحدهای کارگری باید باعث ایجاد قوت قلب بین کارگران و کارفرمایان شود و اقدامات آنها باید در مسیر توسعه تولید باشد، اظهارداشت: بازرسان باید در صورت مشاهده شرایط ناایمن و پرخطر ضمن ابلاغ رفع نواقص به کارفرمایان در صورت رفع نشدن مشکل، برای صیانت از نیروی کار اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت عملکردی حوزه بازرسی کار مازندران مطلوب است و در جایگاه برترین های کشور قرار دارد، اظهارکرد: در هشت ماه امسال با هدف نظارت بر حُسن اجرای مقررات، ۱۱ هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعالیت ۷۰۰ کمیته حفاظت و بهداشت کار فعال در این استان خبر داد و تصریح کرد: در کمیته‌های استانی مشاغل سخت و زیان آور استان، ۹ هزار و ۳۵۰ پرونده بررسی شده است.

بیش از چهار هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های پُر خطر مازندران انجام شد

باقری با اشاره به برگزاری ۳۹ هزار و ۹۵۶ نفرساعت دوره‌ آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی در استان، بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۸۴۱ مورد گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در مازندران صادر شده است.

وی همچنین از ۱۴۵ مورد بازدید از وضعیت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه ها و تجهیزات مستقر در کارگاه ها خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۶۳۲ مورد بازرسی از اشتغال اتباع خارجی در کارگاه‌های استان انجام شده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha