۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84166111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری پاکستان اعزام هیات به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس جمهوری پاکستان با تاکید بر مواضع صریح این کشور علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اعزام هیات دولتی از اسلام‌آباد به سرزمین‌های اشغالی فلسطین صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه این اظهارات را به نقل از «عارف علوی» طی گفت وگوی با خبرنگاران ارشد در کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد عنوان کردند.

رئیس جمهوری پاکستان گفت: موضع اسلام‌آباد درباره به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی واضح و روشن است.

وی ضمن مخالفت با طرح عادی‌سازی روابط با تل آویو، اظهار داشت: پاکستان متحمل هیچ فشار خارجی برای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست.

عارف علوی همچنین شایعات مربوط به سفر هیات رسمی از پاکستان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را قویاً رد کرد.

نخست وزیر پاکستان اوایل ماه جاری هرگونه فشار بر این کشور برای پیوستن به صفوف سازشگران با رژیم صهیونیستی را تکذیب و مطالب مربوط به برقراری تماس میان اسلام‌آباد با تل‌آویو را جعلی دانست.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در اولین واکنش به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو که درست همزمان با روز ملی پاکستان صورت گرفت، اعلام کرد که اسلام‌آباد متعهد به حمایت قاطعانه از ملت فلسطین است و هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

این مواضع از سوی پارلمان پاکستان، نخست وزیر، احزاب سیاسی و مذهبی این کشور نیز دنبال شد و برای چند هفته متوالی شهرهای مختلف پاکستان نیز شاهد تظاهرات علیه خیانت برخی حاکمان عرب به فلسطین بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha