استاندار خراسان رضوی با خانواده شهید در شهرستان درگز دیدار کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با حضور در روستایی از توابع بخش چاپشلو شهرستان درگز با خانواده شهید علی روشندل دیدار و گفتگو کرد.

محمد صادق معتمدیان روز سه‌شنبه در جریان سفر به شهرستان درگز طی گفتگو با مادر این شهید گرانقدر، جویای احوال وی و دیگر اعضای خانواده شد و اعضای خانواده شهید نیز در خصوص صفات و ویژگی های شهید به بیان خاطرات خود پرداختند. 

علی فراهی ،فرماندار درگز نیز شمار شهدای این شهرستان را ۳۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: شهید روشندل در سال ۶۳ در منطقه کردستان به مقام رفیع شهادت نائل شده است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این سفر با اعضای شورا و شهردار شهر چاپشلو گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات این شهر مرزی قرار گرفت.
شهردار چاپشلو در این دیدار به طرحهای توسعه شهری اشاره کرد و گفت: ساختمان آتش‌نشانی شهر دارای شاکی خصوصی است لذا خواستار رفع این مشکل حقوقی هستیم.
اصغر ولی خانی افزود: ظرفیت گردشگری شهر چاپشلو در خصوص موزه و سایت بنیان بسیار قابل توجه است و درگز برای موزه بندیان تاکنون اقداماتی را انجام داده است  اما اعتبارات جاری کفاف طرح‌های گمانه زنی تاریخی این سایت را نمی‌دهد.
وی ادامه داد: با بودجه مناسب می‌توان شهر ۲ هزار ساله تاریخی این منطقه را از خاک پبرون کشید و از مزیتهای گردشگری آن استفاده کرد.
در ادامه این سفر استاندار خراسان رضوی از پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی درگز بازدید کرد.

مدیر درمان  تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع  و با زیربنای ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
حمید داستانی افزود: این طرح ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ۱۰ میلیارد تومان کل هزینه پروژه  ۶ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این درمانگاه در فاز نخست با پزشک عمومی دندانپزشک، ماما و تحویل داروی رایگان به بیمه شدگان درگز خدمات می‌دهد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: پنج میلیارد تومان نیز برای تجهیز درمانگاه اختصاص یافته و کارکنان آن نیز  استخدام شده و در مرحله گزینش هستند.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار هستند. 

مرکز این شهرستان مرزی و کوهستانی در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha