کریدور شمال - جنوب باعث رونق سرمایه گذاری در کردستان می‌شود

سنندج - ایرنا - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از قطعات مختلف کریدور شمال - جنوب باعث رونق سرمایه گذاری ملی و منطقه‌ای و توسعه صنعت گردشگری در استان کردستان می شود.

به گزارش ایرنا، محسن فتی روز سه‌شنبه در دیدار با خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بزرگراه کرمانشاه ـ میاندوآب کریدور توسعه غرب کشور است، افزود: طول این پروژه در کردستان  ۳۱۲ کیلومتر است و تکمیل آن علاوه بر آنکه به بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای می انجامد باعث کاهش زمان سفر و تصادفات جاده‌ای در این استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از پنج قطعه کریدور شمال غرب ـ جنوب غرب تا خرداد ۱۴۰۰ و رفع موانع تکمیل پروژه راه آهن همدان ـ سنندج از مهمترین مطالبات مردم استان کردستان در حوزه تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی است.

این کریدور دارای ویژگی های ملی، منطقه‌ای و بین المللی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است که دریای مدیترانه را در کوتاه ترین فاصله به مرکز ایران وصل می کند.

کریدور شمال - جنوب ۱۰ پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش می‌دهد و از لحاظ منطقه‌ای نیز این کریدور همسایه‌های غربی کشور، از جمله عراق را به قلب ایران، تهران و قم وصل می‌کند.

۳۱۲ کیلومتر از این کریدور در محدوده کردستان قرار دارد؛ که حدود ۱۵۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است و با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha