محمدصدیق ثابتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات زیرسازی و روسازی راه آهن سنندج - همدان در قطعههای مختلف در حال انجام است به صورتی که تاکنون زیرسازی قطعه یک به طول ۶۴ و نیم کیلومتر ۸۴ درصد، قطعه دوم به طول ۶۵ ونیم کیلومتر ۷۵ درصد و زیرسازی قطعه سوم نیز ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: روسازی و ریل گذاری از طرف همدان بطور مکانیزه شروع شده که به علت کمبود مصالح از جمله ریل مقداری از برنامه عقب هستیم که با رایزنیهای صورت گرفته به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
ثابتی یادآور شد: از طرف سنندج نیز ریل گذاری دستی در حال انجام بوده و در مجموع تاکنون حدود ۴۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شده است .
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت راه آهن سنندج - همدان هزینه شده و در سالهای ۹۸ و ۹۹ با پیگیری های مداوم مدیران ارشد استان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی احداث ایستگاه سنندج گفت: با توجه به افزایش قیمتها اتمام این نیازمند یک هزار میلیارد تومان دیگر است که اتمام آن با تامین این میزان اعتبار در دستور کار قرار گرفته در سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.
این مسیر به طول تقریبی ۱۵۱ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل میشود.
راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر و ۸۳ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و ۷۰ درصد پیشرفت و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر و ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.
طول طرح راهآهن تهران - همدان - سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است. و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.
نظر شما