۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84177474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲۵ واقعه طلاق در بیرجند به ثبت رسید

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبر: 84177474
۵۲۵ واقعه طلاق در بیرجند به ثبت رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۵۲۵ واقعه طلاق در شهرستان بیرجند به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

علیرضا مهرآور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر ثبت احوال شهرستان بیرجند افزود: از این تعداد ۴۶۸ مورد شهری و ۵۷ واقعه روستایی بوده است.

وی بیان کرد: میانگین سن طلاق مردان ۳۵.۵ و میانگین سن طلاق زنان ۳۱ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ۹ ماه ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۵۲ واقعه ازدواج در بیرجند به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع ازدواج ثبت شده، هزار و ۷۱۰ واقعه شهری و ۴۴۲ واقعه روستایی بوده و میانگین سن ازدواج مردان ۲۷.۸ و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳.۲ بوده است.

مهرآور گفت: آمار ارائه شده برای ازدواج و طلاق بر پایه ثبت و نه بر پایه وقوع است همچنین اخذ گزارش این ۲ واقعه ۶۰ روز پس از پایان آذر ماه صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های خوسف و سربیشه نیز فاقد محضر طلاق هستند که آمارهای مذکور در شهرستان بیرجند به ثبت می‌رسد.

وی اضافه کرد: امید به زندگی مردان در کشور ۷۲.۵، استان خراسان جنوبی ۷۰.۸ و در شهرستان بیرجند ۷۲.۶ است، همچنین امید به زندگی در زنان کشور ۷۵.۵، خراسان جنوبی ۷۳.۹ و در شهرستان بیرجند ۷۴.۲ است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: براساس برآورد جمعیتی در سال جاری جمعیت استان خراسان جنوبی ۸۲۲ هزار نفر و جمعیت شهرستان بیرجند ۲۷۹ هزار نفر است.

وی ادامه داد: در ۹ ماه امسال چهار هزار و ۶۹۹ واقعه ولادت در بیرجند به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش داشته است و از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۲ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۲۰۷ نوزاد دختر متولد شدند.

وی گفت: درصد ثبت در مهلت قانونی واقعه ولادت (۱۵ روزه) در بیرجند ۹۸.۴ درصد بوده است.

مهرآور افزود: درخصوص صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای ۱۵ سال نیز از ابتدای اجرای طرح تاکنون در بیرجند ۹۷ هزار و ۵۶۴ فقره صادر شده است که پوشش ۴۸.۸ درصدی را دارد.

وی گفت: لازم است با توجه به انتخابات پیش رو آن دسته از هم استانی‌هایی که شناسنامه‌های آنان دچار مشکل است هرچه زودتر نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در شهرستان بیرجند ۲۰۸ هزار و ۹۱۹ فقره درخواست کارت هوشمند ملی داشته‌ایم که تاکنون ۱۷۶ هزار و ۵۰ فقره صادر و ۱۷۰ هزار و ۳۹۸ فقره تحویل شده و ۲ هزار و ۸۸۴ فقره آماده تحویل است.

وی از فرماندار بیرجند خواست که در اعتبارات سال آینده اعتبار ویژه‌ای برای تعمیرات و به‌روز رسانی تجهیزات ثبت احوال شهرستان بیرجند در نظر گرفته شود.

برنامه‌ریزی صحیح بدون آمار دقیق امکان‌پذیر نیست

فرماندار بیرجند هم در این نشست گفت: برنامه‌ریزی صحیح، کامل و آینده‌نگر برای شهرستان بدون آمار دقیق در حوزه جمعیت امکان‌پذیر نیست.

علی ناصری افزود: ثبت احوال وظیفه خطیری برعهده دارد اما خیلی از مردم فقط خدمات ثبت احوال را در صدور یا ابطال شناسنامه می‌بینند.

وی گفت: مهمترین رکن توسعه کشور، رکن آمار جمعیتی است که باید بیش از گذشته بر روی آمار کار شود و رسانه‌ها هم به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه آمار جمعیتی برای برنامه‌ریزی حال و آینده کشور مهم است اضافه کرد: زحمت کارکنان ثبت و احوال دیده نمی‌شود مگر زمانی که ما به این آمار نیاز داریم و اگر ما از آمار جمعیتی درون جامعه آگاه نباشیم به طور یقین برنامه‌ریزی مناسبی نخواهیم داشت.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: هرگونه برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه نیازمند آمار دقیق جمعیت است بنابراین باید آمار ثبت احوال با همکاری مردم به‌روز باشد و تا زمانی که آمار کامل از جمعیت اعم از ولادت، جابه‌جایی، ازدواج و طلاق نداشته باشیم برنامه‌ریزی ما کامل نخواهد بود.

وی گفت: بعد از فرمانداری، ثبت احوال بیرجند بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارد که باید خروجی دستگاه‌ها متناسب با ورودی نیروها باشد و جای خالی پر شود تا فرصت انتقال تجربه بین نیروها فراهم و بنیه کارشناسی ادارات نیز تقویت شود.

ناصری عنوان کرد: در بودجه سال آینده مبلغی برای بهسازی و خرید تجهیزات ثبت احوال بیرجند در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: کارکنان ثبت احوال از جمله پرتلاش‌ترین و پرکارترین کارکنان هستند که البته فعالیت آنها خاموش و بدون ادعا است.

در این نشست از خدمات علی اکبر یعقوب‌پور سرپرست قبلی ثبت احوال بیرجند تقدیر و حسین بخشایی به عنوان مدیر جدید ثبت احوال این شهرستان معرفی شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha