۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84177509
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

آثار علامه مصباح یزدی زمینه‌ساز تحول در علوم انسانی است

اصفهان- ایرنا- امام جمعه سمیرم گفت: آثار و نوشته‌های مرحوم علامه مصباح‌ یزدی در زمینه فلسفه اسلامی، اخلاق و الهیات کم نظیر و زمینه‌ساز تحول در علوم انسانی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌السلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی روز پنجشنبه در آیین گرامی‌داشت ارتحال عالم ربانی علامه محمدتقی مصباح یزدی در سالن ۹ دی سپاه سمیرم، اظهارداشت: آموزش فلسفه ایشان در ۲ جلد، کتابی پرمحتوا در زمینه فلسفه‌ اسلامی است که تاکنون چندین نوبت تجدید چاپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان کتابی با عنوان "به پیشواز خورشید غرب" دارند که با محتوای سفر به اسپانیا و چند کشور آمریکای لاتین نوشته شده و گوشه‌ای از دریای عمیق فعالیت‌های علمی، فرهنگی آن مرحوم در آن به رشته تحریر در آمده است.

امام جمعه سمیرم نگارش کتاب‌هایی درباره نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از دیگر آثار علامه مصباح برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم ارتباط معنوی و قلبی وی با جوانان و طلبه‌ها و برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ با آنان بود.

به گفته حجت‌الاسلام مولازاده معدنی، مطالعه اثر گران‌سنگ ایشان با نام انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ بویژه در این دوره تاریخی حساس و پیچیده نشان از بصیرت انقلابی و درک بالای معرفتی علامه مصباح درباره مسیر روشن و آرمانی انقلاب اسلامی دارد.

وی رحلت آیت‌الله مصباح یزدی را اتفاق مهمی در حوزه معرفت و علوم انسانی دانست و افزود: زمانی که برخی با پوشش تقلبی به دنبال نواندیشی دینی بودند مصباح همچون چراغ هدایت جامعه، روشن ماند و در برابر انحراف‌ها مقاومت کرد تا ثابت کند دین منهای معرفت دین کاملی نیست.

امام جمعه سمیرم با بیان اینکه علامه مصباح یزدی همواره انقلابی بود و انقلابی ماند، اظهار داشت: بیان عبارات در لفظ به نظر کاری راحت است اما در عمل و مصادیق علمی، عقیدتی و ایستادن در برابر انحراف و منحرفین، کار ساده‌ای نیست.

وی فقدان این عالم بزرگ دینی را به همه دوست‌داران و ولایت‌مداران واقعی تسلیت گفت  و ابراز امیدواری کرد جوانان مومن، پرتلاش و مکتبی راه و مسیر الهی و انسانی عالمانی همچون علامه مصباح یزدی را ادامه دهند.

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز جمعه دوازدهم ماه دی پس از مدتی تحمل بیماری، به لقاء الله پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha