۳۶ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در همدان برقرار شد

همدان- ایرنا- رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل استان همدان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۳۶ هزار تماس با سامانه «۱۴۱» برقرار شده و به منظور تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به شکایات در شرکت‌های حمل و نقل استان همدان افزایش یافته است.

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری این تعداد تماس توسط کارشناسان مرکز در خصوص شکایات مردمی، مسیر و مسافت بهینه، ترافیک جاده ای، وضعیت آب و هوا و محدودیت‌های پلیس راه در جاده ها پاسخ داده شده است.

وی اظهار داشت: در راستای شنیدن صدای مردم و رسیدگی به مشکلات حمل و نقل جاده‌ای در زمینه جابه‌جایی کالا و مسافران در استان همدان حدود ۳۶ هزار تماس با سامانه «۱۴۱» برقرار شده است.

کریمی تصریح کرد: بیشتر این تماس ها در رابطه با مشکلاتی در زمینه حمل و نقل کالا، راهداری، راه سازی، تاخیرهای صورت گرفته در حرکت اتوبوس‌ها، هزینه جابه‌جایی کالا، کرایه اتوبوس و همچنین مسائل مربوط به کرونا بوده است.

وی عنوان کرد: همه این تماس‌ها در قسمت های مختلف سامانه ۱۴۱ ثبت شده است و هر تماس به کارشناس و حوزه مربوطه ارجاع داده می‌شود.

کریمی ادامه داد: با ثبت هر شکایت، یک کد پیگیری صادر می‌شود که فرد شاکی با وارد کردن این کد در سامانه می‌تواند شکایت خود را پیگیری کند.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل استان همدان با اشاره به اینکه سامانه «شهراه» نیز یکی از سامانه های ثبت شکایت در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: با تسهیل ثبت شکایت رانندگان در سامانه «۱۴۱»، کار رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در استان همدان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: به صورت میانگین ماهانه ۱۵ درصد میزان تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۴۱ در همدان افزایش می‌یابد.

کریمی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ ویژگی‌های بسیار مطلوبی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای دارد، اظهار داشت: سامانه ۱۴۱ از سال‌ها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از مدتی قبل پاسخگویی به تماس‌ها در خود استان‌ها فراهم شده است.

وی افزود: همه مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سامانه ۱۴۱ به نشانی www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت ترافیکی راه ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیت های اعمال شده با خبر شوند و یا شکایات در رابطه با خرابی رویه راه‌ها،  مسافران حمل و نقل عمومی و همچنین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی را ثبت کنند.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل استان همدان گفت: اطلاعات لازم در خصوص مجتمع‌های خدمات رفاهی، پمپ بنزین‌ها و سایر امکانات جاده‌ها در این سامانه بارگزاری شده است و کاربران به راحتی می‌توانند از این قابلیت ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاربران می‌توانند به صورت برخط، تصاویر زنده بیشتر راه ‌های اصلی استان همدان و سایر نقاط کشور را مشاهده و در خصوص نحوه سفر خود برنامه ریزی کنند.

بر اساس آخرین آمار، در استان همدان ۲۰ هزار و ۶۶۸ راننده و ۱۲ هزار و پنج ناوگان باری، ۲ هزار و ۷۸۹ راننده، یک هزار و ۷۱۸ ناوگان مسافر و همچنین ۴۳ دستگاه ناوگان مسافری روستایی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha