۲۹ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84180465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک هزینه‌های پژوهشی دانشگاه علوم پایه زنجان ۳۲۷ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: میزان کمک هزینه‌های پژوهشی این دانشگاه طی چهار سال اخیر ۳۲۷ درصد افزایش یافته است.

دکتر بابک کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نیز با وجود اینکه بودجه دانشگاه علوم پایه ۹ درصد افزایش پیدا کرده بود، ولی به دلیل اهمیت تحقیقات، با صرفه جویی در یک سری از هزینه ها، کمک هزینه های پژوهشی (گرنت پژوهشی) را در سال جاری ۳۰ درصد افزایش دادیم.

گرنت پژوهشی، بودجه‌ای است که برای انجام طرح‌های پژوهشی در اختیار افراد یا گروه‌های تحقیقاتی قرار می‌گیرد.
دکتر کریمی اظهار داشت: برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه، موفق به اخذ بورسیه های تحقیقاتی متعدد و ارزشمندی شده اند که از جمله آن ها می توان به بورسیه های اخذ شده از بنیاد الکساندر فون هامبولت و بورسیه جورج فوستر آلمان اشاره کرد.
وی گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بر اساس تعداد مقالاتی که استادان و دانشجویان این دانشگاه در مجله  "نیچر" (Nature) به عنوان معتبرترین نشریه علمی دنیا، به چاپ رسانده اند، رتبه ۹ را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان افزود: این دانشگاه با دانشگاه های "کایزرسلاترن"، "بن" و "زیگن" آلمان، دانشگاههای "آرکانزاس"، "اوهایو" و "یوتا" آمریکا، دانشگاه های "اوترخت" و "دلفت" هلند و دانشگاه " توکیو" ژاپن" همکاری های علمی و پژوهشی دارد.
دکتر کریمی اظهار داشت: سال گذشته اساتید دانشگاه علوم پایه زنجان حدود ۱۰۰ نفر سفر را با حمایت دانشگاه به خارج از کشور جهت فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت اعزام شدند.
وی افزود: علاوه بر این، اعزام ۳۷ نفر از دانشجویان برای فرصت های مطالعاتی و اعزام ۷۹ نفر از دانشجویان برای حضور در همایش ها و کنفرانس های بین المللی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پایه زنجان در راستای بین المللی سازی بود.
به گفته رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، این دانشگاه ۱۱۳ عضو هیات علمی  دارد و هم اکنون ۹۵۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha