۴۶ طرح عمرانی حوزه بهداشت و درمان همدان در حال اجرا است

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان به مساحت ۶۶ هزار و ۱۶۰ متر مربع در حال اجرا است که بین ۳۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فریبرز نیاستی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دهه فجر امسال بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان راه اندازی می شود همچنین بیمارستان های نهاوند و کبودراهنگ به دستگاه سی.تی.اسکن مجهز می شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای مرکز جامع سرطان با ۲۴ هزار متر مربع مساحت و پیشرفت ۹۸ درصدی فاز یک تا الان ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با توجه به خرید تجهیزات پیشرفته تا پایان سال با استقرار این دستگاه ها فاز یک بهره برداری می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: اورژانس بیمارستان ملایر ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم این طرح تا پایان سال جاری بهره برداری شود.

نیاستی، مجهز کردن بیمارستان رزن به دستگاه سی تی.اسکن، بیمارستان ملایر به دستگاه ام.آر.آی، افزایش ۱۰۰ دستگاه جدید دیالیز به تعداد موجود، خرید و نصب ۳۵ دستگاه ونتیلاتور و تحویل به همین تعداد دیگر در آینده نزدیک را از اقدام های صورت گرفته برشمرد.

وی یادآوری کرد: ساختار بسیاری از بیمارستان ها متناسب با تعداد محدود دستگاه اکسیژن ساز به میزان ۶ تا ۱۰ لیتر در دقیقه بود اما هم اینک با تجهیز بیمارستان ها به اکسیژن ساز این میزان به ۴۰ لیتر در دقیقه رسیده است. 

وی اضافه کرد: یکسال گذشته هشت دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های این استان نصب شده و چهار دستگاه جدید دیگر در حال انتقال به همدان برای نصب در بیمارستان ها است و برای خرید هر دستگاه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نیاستی اظهار داشت: با کمک بانک جهانی ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد که سبب رونق و ارتقای بخش سلامت استان همدان شده است.

وی خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته برای اورژانس پیش بیمارستانی همدان ۱۶ دستگاه آمبولانس پیشرفته خریداری شد؛ دستگاه های رادیولوژی موجود در بیمارستان ها پیش از آغاز به کار دولت تدبیر وامید قدیمی مربوط به چهار دهه پیش بود اما هم اینک بیمارستان ها مجهز به رادیولوژی دیجیتال هستند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: بیمارستان قلب فرشچیان همدان برای نخستین بار در غرب کشور به دستگاه «اکوکاردیوگرافی» (اکو قلب) مجهز شده در حالیکه ۶ مورد این دستگاه ها در کشور وجود دارد و تا سال قبل بیماران این استان مجبور به حضور در بیمارستان شهید رجایی تهران بودند.

نیاستی افزود: شهریور ۹۹ ، مرکز جامع آزمون های دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور استفاده دانشجویان در شرایط کرونایی و با هزینه کرد هفت میلیارد تومان طراحی و اجرا شد و همه تجهیزات این مرکز، پیشرفته و منطبق با استاندارد روز است.

وی یکی از اولویت های اصلی علوم پزشکی را حفظ سلامت کارکنان عنوان کرد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای خرید ملزومات مصرفی حفاظت فردی شامل لباس حفاظتی، شیلد ، گان و ماسک و مواد ضدعفونی از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون هزینه شده است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: کمبود نیروهای پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی همدان با جذب نیرو ترمیم شد به گونه ای که سال گذشته ۳۵۲ نیروهای بهداشتی و درمانی جذب شدند در سالجاری نیز یک هزار و ۲۰۷ نیرو به خدمت گرفته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha