مسوولان صنایع یزد به اقامه نماز جماعت در واحدها توجه کنند

یزد- ایرنا- مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در کنار رسیدگی به اشتغال و معیشت کارگران به اقامه نمازجماعت و مسایل معنوی زیرمجموعه های خود در جامعه کارگری توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی یکشنبه شب در نشست با مسولان کارخانه سیمان مهریز افزود: مدیران بیشتر با موضوع اشتغال و معیشت کارگران مواجه هستند و این موضوع دغدغه اصلی آنان به شمار می‌رود ولی باید اذعان کرد که در کنار امور معیشتی، به مسایل معنوی کارگران هم باید توجه کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای ارتقای اطلاعات دینی کارگران و کارمندان استان یزد ادامه داد: مدیران باید در مرحله اول امکانات لازم از جمله اختصاص فضای مناسب برای اقامه نماز و انتخاب امام جماعت در کارخانه را  فراهم کنند که این عمل بهره‌وری مجموعه را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند. 

این مسوول تبلیغ معارف اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت اقامه نماز جماعت در کارخانه ها و اختصاص ۲۰ دقیقه وقت برای اقامه آن تصریح کرد: در این مدت باید ترویج و توسعه معارف دینی در تمامی اداره ها و کارخانه ها رعایت شود تا کارمندان و کارگران در وقت فضیلت نماز خود را به جماعت اقامه کند و در اسرع وقت هم به کار خود بازگردند تا آن مجموعه در چرخه تولید دچار مشکل نشود .

موسوی یادآور شد: این اقدام معنوی و پیگیری آن در مجموعه‌های اقتصادی و  تولیدی استان و شهرستان مهریز بدون شک در افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر کارخانه مفید است و نتیجه خوبی هم دارد چون کارمند و کارگر اهل نماز با وجدان بیشتر احساس تکلیف می کند و هیچ وقت به مدیر خود هم خیانت نمی کند .

 کارخانه سیمان مهریز در سال ۱۳۸۵ هجری شمسی با سرمایه گذاری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار دولتی و با مشارکت بانک تجارت در زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۸ هزارمترمربع  ایجاد شد.

مهریز ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال با چهار هزار کارگر دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha