رکوردشکنی بازار آنلاین فیلم آسیا در سال ۲۰۲۰

تهران- ایرنا- درآمد بازار آنلاین فیلم آسیا برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ میلادی از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بازار آنلاین فیلم آسیا سال گذشته میلادی، برای اولین بار در تاریخ، بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۲۰ همچنین برای اولین بار درآمد حاصل از اشتراک‌های پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. بدون در نظر گرفتن بازار بزرگ سینمایی چین، پیش‌تر بخش عمده درآمد بازار آنلاین فیلم در آسیا از پلتفرم ویدئو به درخواست متکی به تبلیغات (AVOD) بود، اما این تفاوت در حال کاهش است.  

این آمار هفته جاری به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده با عنوان Asia Pacific Online Video & Broadband Distribution ۲۰۲۱ از سوی گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا منتشر شد. به استناد یافته‌های این مطالعه، منطقه آسیا در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. محققان پیش‌بینی می‌کنند این درآمد با رشد میانگین سالانه ۱۲ درصد، در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم با نرخ رشد سالانه ۱۶ درصد، تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

پلتفرم‌های جهانی پخش اینترنتی فیلم و سریال نیز در یک سال گذشته در حوزه ویدئو به درخواست به شرط اشتراک (SVOD) عملکرد موفقی داشتند. براساس تخمین‌های گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس سال ۲۰۲۰ به لطف استقبال در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کره‌ای) و فیلم‌های دست اول جهانی خود در آسیا اقیانوسیه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشورهای مختلف منتشر نمی‌کند.

سرویس اینترنتی دیزنی پلاس نیز سال ۲۰۲۰ را با ۳۰ میلیون مشترک در آسیا به پایان رساند که ۲۵ میلیون نفر از آنها از هند و باقی از کشورهای اندونزی، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن بودند.  

براساس پیش‌بینی محققان، اگرچه رشد تعداد مشترکان این دست از سرویس‌ها در سال ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد و تولید محتوای جدید در نیمه اول این سال همچنان تحت تاثیر همه‌گیری کرونا باقی خواهد ماند، اما مقیاس و سرعت سرمایه‌گذاری روی محتوای درجه یک این سرویس‌ها به حدی است که نرخ اشتراک مشتریان جدید در میان مدت همچنان بالا باقی می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha