دستورالعمل یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری آموزشی ابلاغ شد

تهران- ایرنا- مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش «یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری وزارت آموزش و پرورش» و همچنین «راهنمای عملیاتی سامانه یکپارچه دانش‌آموزی» را برای اجرا به استان‌ها اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با ارسال نامه‌ای، دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر«یکپارچه سازی سامانه‌های نرم افزاری وزارت آموزش و پرورش» و همچنین «راهنمای عملیاتی سامانه یکپارچه دانش آموزی»  http://sida.medu.ir  را برای اجرا به استان ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است؛ با توجه به اینکه فاز اول سامانه یکپارچه دانش آموزی شامل ثبت نتایج ارزشیابی، اعلام نتیجه و ارائه کارنامه است، برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که نمرات دروس تمامی پایه‌ها در مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی در نوبت اول سال تحصیلی جاری، درسامانه مذکور درج و کارنامه دانش آموزان نیز صرفا در این سامانه صادر شود.

همچنین در متن این دستورالعمل نوشته شده است که در فاز اول این بخش تعبیه شده است که تمامی فعالیت‌های مرتبط با سیستم‌های دانش‌آموزی را پوشش دهد. بر این اساس هدف این است که یک دانش‌آموز از ابتدای تحصیل یعنی مقطع پیش دبستانی به این سامانه معرفی و برای پرورنده تحصیلی، تربیتی، پرورشی و بهداشتی تشکیل شود.

سپس در طول مسیر تحصیل مسائلی مانند ارتقا پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، اخذ کارنامه‌های سالیانه و غیره در این سامانه کنترل شود تا در نهایت در پایه دوازدهم امور فارغ التحصیلی دانش آموزان انجام، تاییدیه تحصیلی و گواهینامه پایان تحصیلات صادر و در نهایت به مراکز آموزشی یا مراکز نظام وظیفه معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha