فرماندار: موزه دفاع مقدس در اسدآباد راه‌اندازی می‌شود

همدان- ایرنا- فرماندار اسدآباد با اشاره به نقش رزمندگان این خطه در دوران جنگ تحمیلی گفت: با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش های شهدا و جانبازان برای آیندگان، موزه دفاع مقدس، سال آینده در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

سعید کتابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردمان این شهرستان ۴۰۳ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند که یادگاری های ارزشمندی از آنها به جا مانده که باید به شایستگی نگهداری شود. 

وی تاکید کرد: موزه دفاع مقدس علاوه بر حفظ تخصصی این آثار جاذبه‌ای برای علاقه‌مندان به ویژه نسل جدید است که آشنایی با مفاهیم جبهه و جنگ ندارند. 

فرماندار اسدآباد گفت: افزون بر ایجاد موزه دفاع مقدس، المان سه خلبان شهید این شهرستان توسط شهرداری در حال ساخت است که جلوه زیبایی از رشادت فرزندان این دیار را به تصویر می‌کشد. 

کتابی تصریح کرد: مظاهر رضاییان، رضا صادقی و علی امجدیان شهدای خلبان اسدآبادی هستند که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس در نیروی هوایی ارتش ایفا کردند. 

او با بیان اینکه حقیقت شهدا، شجاعت و از خودگذشتگی آنها باید برای انتقال به نسل آینده ثبت و ضبط شود خاطرنشان کرد: در شهرستان اقدامات ارزنده ای برای حفظ آثار و ارزشهای شهدا انجام شده و آمادگی اجرای طرحهای دیگری را هم داریم.

استان همدان دارای یک «باغ موزه دفاع مقدس» است که از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین باغ موزه‌های سراسر کشور محسوب می‌شود و امروز آن را یکی از کامل‌ترین موزه‌ها و منابع بصری و سمعی دوران دفاع مقدس می دانند.

این شگفتانه جنگی در میدان قائم شهر همدان واقع شده و سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد. 

استان همدان در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha