۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84193746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان باید به کارگاه اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل تبدیل شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به اجرای ۱۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری گلستان در ۲ سال اخیر گفت که این استان باید به کارگاه اجرای پیشگیرانه از بروز سیل تبدیل شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در دیدار پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: یکی از دلایل تاکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری در گلستان سیل خیز بودن این استان و ضرورت پیشگیری از بروز سیل است.

پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین امروز به همراه سرپرست و کارشناسان آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از طرح های آبخیزداری انجام شده استان دیدن کرد.

کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌، توسعه و تقویت پوشش گیاهی در شیب‌های ناپایدار برای کنترل هرز آب‌ها و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.

مطابق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، وسعت حوزه های آبخیز این استان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن نیاز به عملیات آبخیزداری دارد.

گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی مختلف از جمله سیل است

یکی از بزرگ ترین سیل های گلستان ابتدای پارسال رخ داد که در آن علاوه بر جان باختن ۱۱ تن، ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت در حوزه های مختلف به این استان وارد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha