۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84193807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از  سه هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحصیل می‌کنند

سنندج - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از اشتغال به تحصیل سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در سال‌ تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر بهزاد محسن پور روز پنجشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به توزیع فراوانی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در مقطع دکترای عمومی در ۲ رشته پزشکی و دندانپزشکی یک هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستندف افزود: در مقطع دستیاری پزشکی ۱۴۵ نفر در رشته‌های تحصیلی زنان و زایمان، داخلی، روانپزشکی، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و طب اورژانس تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقطع کارشناسی ارشد هم     ۲۱۶دانشجو در رشته‌های اپیدمیولوژی، ایمنی‌شناسی پزشکی، علوم تشریح، میکروب‌شناسی، پرستاری، مامایی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، فیزیولوژی، پرستاری مراقبت‌های ویژه، بیوشیمی بالینی و پرستاری اورژانس مشغول تحصیل هستند.

محسن‌پور آمار دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی را ۳۸۲ نفر اعلام و اضافه کرد: در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته‌های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، هوشبری، رایولوژی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، بهداشت، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی یک هزار و ۳۸۲  دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی از اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجو در مقطع PHD در رشته‌های پزشکی مولکولی سلولی، علوم سلولی، ملکولی پژوهشی خبر داد و اظهار داشت: در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مامایی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت محیط  بهداشت عمومی  ۱۷۲نفر تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مقطع کاردانی در رشته فوریت‌های پزشکی ۳۴ نفر تحصیل می‌کنند، افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۲۷۴ نفر بوده و در حال حاضر۸۳ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

محسن‌پور سرانه فضای آموزشی این دانشگاه را کمتر از استانداردهای کشوری اعلام کرد و با اشاره به انجام فرایندهای مربوط به دانشجویان انتقالی و مهمان به سایر دانشگاه‌ها به تعداد ۱۷۱ نفر از سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: انجام این مهم از سایر دانشگاه‌ها با انتقال ۷۸ نفر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا، محدودیت و کاهش سرانه آموزشی و فضاهای آموزشی ملموس است لذا توسعه زیرساخت‌های آموزشی و منابع انسانی و فیزیکی ضرورت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha