افزایش آمار ابتلا به کرونا مهمترین رویداد لرستان در هفته‌ای که گذشت

خرم آباد - ایرنا - افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا ، اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان از کرونا و سفر رییس فدراسیون کشتی از جمله مهمترین وقایع هفته گذشته در استان لرستان بود.

به گزارش ایرنا،براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در هفته گذشته به علت کرونا هشت نفر در این استان جان خود را از دست دادند و ۵۳۸ نفر نیز به این ویروس مبتلا شدند در حالی که در هفته ماقبل آن، لرستان پنج روز بدون مرگ کرونایی را تجربه کرده بود.

تا ۲۵ دی ماه  ۶۲ هزار و۵۶۳ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و یک هزار و ۳۰۶ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که ۶۳ هزار و ۱۰۱ شهروند لرستانی تا روز یکم بهمن ماه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تاکنون یک هزار و ۳۱۴ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند.

اهدای عضو بانوی پلدختری به سه نفر

اهدای ارگان‌های زنده یاد " خدابس فریدونی" بانوی پلدختری، به سه نفر زندگی دوباره بخشید. این فرد به دلیل مرگ مغزی فوت کرده بود که خانواده وی با ایثار و مهربانی با عمل اهدای اعضا موافقت کردند.

از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خانواده ۲۳ نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده اند بر اساس  آمار، هر ۲ ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهد و درهر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند.

تخفیف یا عفو ۳۲ نفر از محکومین لرستانی

۳۲ نفر از محکومین محاکم این استان عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات گرفتند. در راستای اجرای مفاد آیین نامه کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات محکومین، بهره‌مندی آنها از رافت اسلامی، همگام با سیاست های محوری و اولویت دار قوه قضاییه و نهادهای ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق، رای باز و عفو و بخشودگی، جلسات این کمیسیون به صورت مستمر برگزار می شود.

در این جلسه به پرونده ۳۲ نفر از محکومین محاکم استان رسیدگی شد و در حدود اختیارات قانونی و ضوابط حاکم بر موضوع، ارفاقات لازم از جمله عفو و بخشش، تخفیف و یا تبدیل مجازات به واجدان شرایط صورت گرفت. این عفو و گذشت مشمول مرتکبین جرایم خشن و اقداماتی مانند قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهمات، تیراندازی ها و پاره ای دیگر از جرائم سنگین و مخلنظم و امنیت عمومی نشده است و مرتکبین، باید تمام محکومیت مندرج در احکام قطعی را تحمل نمایند.

تساوی تیم خیبر خرم آباد

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد روز دوشنبه در هفته دهم رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور در مقابل استقلال خوزستان با تساوی بدون گل متوقف شد. دیدار خیبر خرم‌آباد و استقلال خوزستان از ساعت ۱۴ در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار شد که در پایان این رقابت با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

خیبر خرم‌آباد از ۹ بازی ابتدای فصل، سه برد، ۲ باخت، پنج تساوی، ۱۲ گل زده و هفت گل خورده دارد و تا پیش از بازی امروز با ۱۴ امتیاز در رده نهم جدول ۱۸ تیمی لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور قرار داشت.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده کرونا

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت واحدهای آسیب دیده از کرونا استان اختصاص یافت. برای کمک به اقشار و اصناف آسیب دیده از کرونا مصوبات بسیاری در استان متناسب با سطح ملی در حال انجام است.

دولت از اصناف خسارت دیده و اقشار آسیب پذیر حمایت می کند، به همین منظور ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده است. برنامه های ما همان برنامه های ملی است که برای همه استان‌ها به صورت یکسان در حال انجام است.

اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر

۲۵ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان اجرا می‌شود. همزمانی چهل و دومین جشن انقلاب با چهل‌سالگی دفاع مقدس فرصت مناسبی برای معرفی انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت است که بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

مسئولیت ۲ کمیته فرهنگی هنری و ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد استانی دهه فجر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در راستا بیش از ۲۵ برنامه تخصصی جهت اجرا در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی‌شده است که بستر اجرای بخش عمده‌ای از آنها فضای مجازی خواهد بود.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی حوزه فاوا

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به حوزه فاوا ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) این استان اختصاص داده شد که از طریق پست بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود. این تسهیلات از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از تحقیقات طرح‌های توسعه اشتغال آفرینی یا صادرات کالا و خدمات، اختصاص داده شده است که در چارچوب مصوبات نامه هیات وزیران، از طریق مجموعه پست‌بانک به بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداخت می‌شود.

وزارت ارتباطات و پارک علم و فناوری از توسعه کسب‌ و کارهای نوین در بستر فناوری اطلاعات که از رویکردهای اصلی برای اشتغال‌زایی جوانان است، به صورت جدی حمایت می‌کند.

سفر رییس فدراسیون کشتی به لرستان

علیرضا دبیر رییس‌ فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی در سفر به خرم آباد و دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حال و روز این ورزش امروزه خوب نیست و مسئولان باید تمام قد از آن حمایت کنند.

کشتی در گذشته جایگاه خوبی داشته است و دهه ۷۰ جمعیت کشتی گیران فعال بیش از یک میلیون نفر بود که اکنون ۴۰ هزار نفر است‌. ادارات باید اعتباری را برای توسعه فعالیت های کشتی در نظر بگیرند شرایط جذب بودجه برای این ورزش مناسب نیست بنابراین توسعه آن نیازمند نگاه ویژه است. در برنامه پیش روی فدراسیون کشتی باید ظرفیت ورزشکاران این رشته را طی سال‌های آینده به ۸۰۰ هزار نفر برسانیم.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در سفر ۲ روزه خود به لرستان با استاندار و مسئولین استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر مدیرعامل بنیاد احسان به لرستان

سفر سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به لرستان نیز در هفته گذشته بود که در این سفر اعلام شد، ۲۵۰ خانه ورزش تا پایان امسال در سراسر کشور تجهیز می‌شود که از این تعداد سهم لرستان ۲۲ خانه است.ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به مأموریتی که دارد، حمایت از محرومین و شکوفا کردن استعدادها در مناطق محروم یکی از محورهای اصلی آن بوده و همواره این امر در دستور کار است.

کشف ۷۵ قبضه اسلحه در لرستان

۷۵  قبضه اسلحه و ۱۵۰عدد فشنگ غیرمجاز از یک باند قاچاق سلاح و مهمات در این استان کشف و ضبط شد. ماموران امنیت عمومی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات و اشراف اطلاعاتی پلیس، از جابه جایی مقادیری اسلحه توسط اعضای یک باند با یک دستگاه سواری پراید از استان های غربی کشور به استان های جنوبی مطلع شدند.

ماموران با تیمهای ویژه در محور بروجرد - خرم آباد مستقر شدند که راننده با دیدن ماموران متواری و در یک تعقیب و گریز متوقف شد. در این رابطه سرکرده باند به همراه یک نفر دیگر دستگیر شده است در بازرسی از سواری پراید ۷۵ قبضه سلاح شامل ۲۷ قبضه کلت کمری، ۴۸ قبضه اسلحه ساچمه زن پنج تیر و ۱۵۰ عدد فشنگ کلت کمری کشف و همراه متهمان، تحویل مراجعه ذیصلاح شد.

توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان

یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر و خانواده های متاثر از ویروس کرونا در استان توزیع شد. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب پذیر کرونا و افراد نیازمند جامعه، جمعیت هلال احمر استان در این راستا اقدام به توزیع اقلام غذایی در مرحله چهارم کرده است.

تا پیش از این هفت هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان استان توزیع شده است این بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند، چای و حبوبات است و برای توزیع به شهرستان های استان ارسال خواهد شد.

آمادگی لرستان برای واگذاری طرح های راکد به هلدینگ آزادگان

این استان برای واگذاری برخی از طرح‌های راکد و نیمه تمام به مجموعه هلدینگ اقتصادی سرمایه‌گذاری آزادگان آمادگی دارد. لرستان برای تامین زیرساخت های مورد نیاز و همچنین صدور مجوزهای مربوطه در برخی از فرصت های سرمایه گذاری کشاورزی،صنعتی وگردشگری همکاری می کند. طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری و پروژه های اولویت دار اقتصادی استان مشخص شده است و واگذاری آنها بررسی می شود.

توزیع ۳۷۳ تن روغن در لرستان

سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، جهت تنظیم بازار و تامین روغن موردنیاز مردم، ۳۷۳ تن روغن خوراکی در هفته جاری در نقاط مختلف استان توزیع کرد. برای اینکه در روزهای جاری مردم استان برای تهیه و تامین روغن خوراکی موردنیاز خود با مشکل مواجه نشوند، این میزان روغن در فروشگاههای سطح شهرهای استان توزیع شده است تا مردم به راحتی این ماده خوراکی را تامین کنند.

در این مدت ۷۰ تن روغن خوراکی در خرم آباد،  بروجرد ۵۶ تن،  ازنا ۹ تن،  الیگودرز ۳۸ تن،  ۵۴ تن در  دورود ،  نورآباد ۴۶ تن،  کوهدشت ۵۷ تن، پلدختر ۲۰ تن و سلسله ۲۳ تن توزیع شده است. با توجه به اینکه ۶۸۰ تن روغن خوراکی در ماههای اخیردر حال جذب است انتظار می رود مردم به میزان نیاز روغن خوراکی را خرید کنند تا مشکلی برای دیگر افرادی که این ماده خوراکی را نیاز دارند به وجود نیاید.

انتصاب فرماندار الیگودرز 

سید موسی خادمی استاندار لرستان در حکمی ماشاالله نعمتی را بعنوان فرماندار جدید الیگودرز منصوب کرد. نعمتی سابقه فرمانداری دورود و کوهدشت و همچنین مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری را در کارنامه خود دارد.پیش از این حمید کشکولی فرماندار الیگودرز بود که اکنون سرپرست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha