۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۴۹
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84194510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طولانی شدن انتقال آب قطری به شاهرود توجیه ندارد

شاهرود - ایرنا - رییس قوه قضائیه گفت: طولانی شدن طرح انتقال آب سرچشمه‌های قطری به شهر شاهرود و تعطیل شدن آن توجیه ندارد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر به استان سمنان در سرسرای البرز شرقی شاهرود در جمع خبرنگاران افزود : مردم شاهرود در باره این موضوع و نیز برداشت از معدن بوکسیت شاهوار گلابه هایی داشتند.

وی افزود :  موضوع انتقال آب سرچشمه های قطری به شاهرود  مربوط به ۱۰ سال قبل است ، برای این آبرسانی لوله کشی انجام  شده  که کمتر از ۱۰۰۰ متر آن باقی مانده است  اما در این مرحله متوقف شده و زمان طولانی از آن می گذرد،  که طولانی شدن آن توجیهی ندارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد :  این مشکل می بایست از سوی مسوولان تا کنون حل می شد ، از مدیریت آب منطقه می خواهم که حتما این مساله بررسی شود ، نگذارند زمان بیشتری بر آن تلف شود زیرا  هزینه های زیادی شده است.

  رئیسی گفت : با آن که ۱۰ سال پیش حدود ۳۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده  که به نسبت رقم بسیاری است ، نباید سال‌ها رها می شد و این هیچ توجیه ندارد، از وزارت نیرو و مدیریت امور آب هم می خواهم که این قضیه را بررسی کنند اگر مشکل هست رفع بشود به نحوی که دیدگاه های محیط زیست و مسوولان استان های گلستان و سمنان بررسی شود ، به هر حال توقف سالهای طولانی این پروژه هیج توجیهی ندارد اصل این امر باید توسط وزارت نیرو و مدیریت امور منابع آب دنبال شود ولی از دادستان کل هم خواستم که کارگروهی تشکیل شود با حضور نمایندگان محیط زیست ، وزارت نیرو و مسوولان استان سمنان و گلستان ، حرف های آن ها شنیده شود ، تا حصول نتیجه این پیگری حتما انجام شود.

  وی افزود : مساله دیگر منطقه شاهرود  معدن بوکسیت شاهوار است ، بنابه اطلاعات موجود  کارشناسانی از دانشگاه های مطرح کشور در این خصوص تحقیقات کرده اند ، باید معلوم شود که اینجا مساله مشکل محیط زیستی دارد یا نه ، اگر مشکل دارد طبیعتا باید عکس العمل نشان داد و اگر محیط زیست مردم را به خطر می اندازد باید جلوی آن را گرفت ، اکر هم مشکل ندارد کارشناسان دلایل را برای مردم تبیین کنند.

 رئیس قوه قضائیه گفت : علاوه بر این ۲ موضوع، نکته‌های دیگر هم مطرح شد که رییس کل دادگستری استان در کارگروه هایی آن ها را دنبال می کند و  بخشی دیگر را هم  استاندار ، باید تلاش شود مشکلات کوچک اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  به مساله مردم تبدیل نشود و باید آن را حل کنیم .

وی افزود :  در این سفر یک روزه در نشست شورای اداری، دیدار با همکاران قضایی و سازمان های وابسته به حوزه قضایی، سخنان همکاران، مدیران و فعالان اقتصادی شنیده شده و  با مردم و مراجعه کننده هم دیدارهایی  انجام شد.
رئیسی گفت : معاون اول قوه قضائیه، رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور هم امروز به طور کامل دیدارهای مردمی را در دستور کار خود داشتند و دیدار هایی با مردمی که با دستگاه قضایی کار داشتند یا کسانی که به نحوی فکر می کردند با مراجعه حضوری می توانند گره ای از کار خود بگشایند، انجام شد.
وی افزود : در نشست پایانی سفر ، گزارش های سفر مطرح شد، برای جبران کمبود سازمان های وابسته به قوه قضائیه از جمله کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ابزار کار تصمیماتی گرفته شد و در مجموع مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی قوه قضائیه به رفع موانع  استان  اختصاص یافت.
رئیس قوه قضائیه گفت : مشکلات دیگری هم وجود دارد که برخی از آن ها با بودجه های استانی امکان مرتفع شدن آن نیست ، بنابراین از بودجه های جاری قوه قضاییه تامین می شود و بخشی دیگر از نیازها هم سازمان هایی که بودجه استانی دارند،در شورای برنامه ریزی استان دنبال کنند، سازمان زندان ها و پزشکی قانونی تا مشکل آن ها حل شود.

    وی گفت : در ارتباط با مشکلات ، شناخت ، حل  و پیگیری  موضوع  مهم است ، مردم باید احساس کنند مساله آن ها شناسایی و دنبال شده و راهکار حل آن نیز وجود دارد ، هیچ مساله حل نشدنی در کشور نداریم ، این فرموده مقام معظم رهبری است که فرمودند هیچ مساله حل نشدنی در کشور نداریم .

  رئیسی گفت :گره کشایی هم به دست مردم و مسوولان است ، مردم شاهرود بیش از ۱۰۰۰ شهید داده‌اند ، این ها حق دارند ، خانواده های متدینی هستند ، رهبری آن ها را متصف به اوصاف بلندی کرده ، مردم استان سمنان مردمانی هستند که نسبت به جهاد و شهادت و حضور در جبهه ها  و در ایثار و جاهایی که بنای از خود گذشتگی بوده  امتحان خود را خوب پس دادند ، سزاوار نیست که نسبت به بعضی مشکلات که دارند با تاخیر مواجه شوند ، کار باید با جدیت دنبال شود .

وی گفت : کارآفرینان بحث هایی داشتند که هم در نشست امروز شورای اداری و هم در این جلسه که نمایندگان اقشار بودند مطرح گردید ، اصل این است که همت شود  تولید رونق بگیرد ، هیچ مانعی برای تولید کردن و کار آفرینی نباید باشد. نظام بانکی باید در خدمت تولید باشد اگر نقدینگی در کشور در خدمت تولید قرار گیرد ، یقین داشته باشید هم مشکل تورم و بسیاری از مشکلات دیگر حل می شود ولی اگر به سمت دلالی برود مشکلات افزون می شود ، ما باید نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم ، اگر این امر انجام شود ، هم رضایت تولید کننده و مصرف کننده و هم رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

رئیسی درباره  عملکرد  قضایی استان  گفت : خیلی از شاخص های موفقیت در دادگستری استان سمنان قابل توجه بود که باید از زحمات همه همکاران در استان تقدیر کنم ، کرامت ارباب رجوع ، همکاران و همه کسانی که به نحوی با دادگستری در ارتباط

هستند باید رعایت شود.

 رئیس فوه قضائیه گفت : در مبارزه با فساد باید حساس  و پیگیر باشیم ،  وجود  فساد  حتی به میزان اندک قابل تحمل نیست ، از موضوع تولید باید همواره حمایت شود، در استان سمنان پیگیری های خوبی از سوی استاندار  شده  که کارآفرینان  هم به آن اشاره داشتند،  همکاری بین دادگستری  و دستگاه های اجرایی  بسیار خوب بود.

رئیس قوه قضاییه و هیات همراه  روز پنجشنبه در سفری یک روزه برای دیدار با مردم استان سمنان و بررسی مشکلات آن ها به این استان سفر کرد. حضور در نشست شورای اداری و دیدار با اقشار مختلف مردم شاهرود و سمنان از برنامه های وی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha