بیش از ۸۶۰۰ سارق در استان کرمانشاه دستگیر شدند

کرمانشاه- جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخورد قاطعانه با افراد سارق همواره در دستور کار پلیس قرار داشته است، گفت: در این راستا بیش از هشت هزار و ۶۰۰ سارق طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری با تلاش ماموران دستگیر شدند که بیشتر آنها مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «جمال سلمانی» روز یکشنبه در قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در این میان بسیاری از سارقان بوده اند که چند بار توسط پلیس دستگیر شده و به عبارتی تکرار جرم داشته اند.

وی همچنین با اشاره به رشد سرقت های خرد در استان و شهرستان کرمانشاه، یادآوری کرد: در عین حال با تلاش همکاران بیش از ۶۰ درصد سرقت ها کشف شده است.

سرهنگ سلمانی با بیان اینکه بخشی از توان پلیس در راستای جمع آوری معتادان صرف می شود، گفت: از آنجایی که تحقیقات نشان داده این افراد در سرقت های خرد نقش زیادی دارند در همین راستا حدود ۹۰۰ نفر از آنها دستگیر شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پدیده سرقت را یکی از معضلات مهم اجتماعی برشمرد و گفت: وجود این معضل تاثیر سوء زیادی بر روحیه افرادی که مورد سرقت قرار گرفته اند دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با سرقت در اولویت کار پلیس کرمانشاه قرار دارد، افزود: بدون شک همکاران ما همه تلاش خود را برای مقابله با این پدیده به کار گرفته اند و اکثر سارقان نیز در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل می شوند.

سرهنگ سلمانی در عین حال همکاری دستگاه های اجرایی و عموم شهروندان با پلیس و مراقبت بیش از پیش آنها از امولشان را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشگیری همواره بهتر از درمان بوده و می توان با رعایت برخی نکات از بروز بسیاری سرقت ها جلوگیری کرد.

کشف بیش از هشت هزار فقره سرقت در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه از کشف هشت هزار و ۱۰۲ فقره سرقت در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری و با تلاش ماموران پلیس در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سرهنگ علیرضا دلیری ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۸۳۰ سارق نیز دستگیر شدند که آمار دستگیری ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۹ درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین از انهدام ۹۸ باند سرقت در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲۵۷ نفر از افراد دستگیر شده عضو این باندها بوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه دستگیری ۱۷۸ عامل تیراندازی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش نشان می دهد.

سرهنگ دلیری در خصوص دستگیری اراذل و اوباش و افراد شرور نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ۸۳ نفر از این افراد دستگیر شده اند که نسبت به سال قبل ۳۳۷ درصد رشد داشته است.

وی در پایان از کشف و توقیف ۲۹۲ قبضه سلاح غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این خصوص هم ۱۸۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

سرخط اخبار استان‌ها