رشته های سمپاد مهارتی در کشور ارتقا می یابد

کرج –ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اعلام کرد: رشته های سمپاد مهارتی به منظور شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان به سوی مهارت آموزی در کشور ارتقا می یابد.

الهام یاوری روز سه شنبه درحاشیه بازدید از مدارس استعدادهای درخشان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در استای تربیت افراد ماهر و متناسب با نیازهای صنعت و فناوری در رشته ها، حرف و مهارت های مورد نیاز استان های متقاضی سمپاد مهارتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح سمپاد مهارتی از سال ۹۸ از طریق آزمون ورودی مدارس متوسطه دوره دوم استعدادهای درخشان و پذیرش در رشته های شبکه،  نرم‌افزار و فتوگرافیک دراستان های خراسان رضوی، البرز و همدان اجرایی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این طرح توسعه یافت و در استان های فارس، همدان، یزد و شهر تهران رشته های دیگری چون مکاترونیک و پویانمایی دایر شد.

یاوری با اشاره به اینکه هشت سمپاد مهارتی در کشورفعال است، اضافه کرد: ۱۶۸ دانش آموز در کشور مشغول مهارت آموزی در رشته های مختلف سمپاد مهارتی هستند.

وی تصریح کرد: مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی دارد و در این راستا مدارس سمپاد مهارتی از موارد جدی است که می‌تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه کشورهای توسعه یافته  ۲ مولفه مهم علم و مهارت را به هم پیوسته می‌دانند و دراین راستا سمپاد مهارتی می‌تواند این ۲ موضوع مهم را ترکیب و تلفیق کند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان یادآورشد: درمدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت‌ها تعریف می‌شود تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند.

وی تاکید کرد: نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان‌های فنی، پرورش انسان‌های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بشتابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha