سمپاد مهارتی و علوم انسانی در اولویت مدارس سمپاد قرار می‌گیرد

تهران- ایرنا- رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تمرکز این سازمان در سال تحصیلی آینده بر « سمپاد مهارتی» و « علوم انسانی» است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از  وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری در حاشیه گردهمایی مدیران مدارس سمپاد قطب پنج کشور اظهار داشت: «سمپاد» می خواهد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند تا در یک تعامل دو سویه تمامی مدارس از این الگوی ارایه شده بهره مند شوند و توسعه یابند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش آموزان انجام شده است،بنابراین در این راستا تولید دوره های آموزشی المپیاد های علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره گیری از ظرفیت بهترین اساتید کشوری به زودی آغاز و با هماهنگی های صورت گرفته از  صدا و سیما پخش می شود.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با یادآوری این که تمرکز سمپاد در سال آینده بر سمپاد مهارتی و علوم انسانی است، افزود: ۲ هنرستان سمپاد مهارتی در استان خراسان رضوی فعال هستند و دانش آموزان این مدارس در مسابقات بین المللی «خودروهای خودران» خوش درخشیدند.

یاوری گفت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه مهارت ها در حوزه فعالیت های هنری و تربیت بدنی در مدارس سمپاد صورت گرفته است و در جهت تربیت دانش آموزان چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین حرکت می کنیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به لزوم توجه ویژه به آموزش های خلاقیت محور در ثبت نام تیزهوشان۱۴۰۱- ۱۴۰۰، امکان ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی توسط سازمان استعدادهای درخشان فراهم شده است . این مدارس امکان ادامه تحصیل دانش آموزان را در رشته های فنی و حرفه ای را فراهم کرده اند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha