ستاری در راس یک هیات تجاری دانش‌بنیان به کنیا می‌رود

تهران- ایرنا- یک هیات تجاری دانش بنیان شامل ۳۱ شرکت دانش بنیان و چهار صندوق پژوهش و فناوری به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف تقویت همکاری مشترک فناورانه و تجاری به کشور کنیا اعزام می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه از صندوق نوآوری وشکوفایی، در راستای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در بازاریابی محصولات خود در بازارهای صادراتی و خلق فرصت‌های تجاری جدید هیاتی با حضور سورنا ستاری، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه و سهراب آسا مدیر امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی به همراه ۳۱ شرکت دانش بنیان و چهار صندوق پژوهش و فناوری از  ۸ تا ۱۰ بهمن ماه جاری به کشور کنیا اعزام می‌شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی، در مورد این هیات تجاری گفت: این برنامه برای دو روز و با هدف دیدار با شرکت‌های میزبان در حوزه نیازمندی‌ها و ایجاد تعامل مشترک برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس تاکنون ۷۰ شرکت کنیایی برای مذاکره تجاری با هیات اعزامی ایرانی در پرتال B۲B مربوطه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در این هیات حضور دارند در حوزه‌های تجهیزات و ماشین‌آلات، سلامت و غذا، الکتریک و الکترونیک، IT  و ICT، محصولات پیشرفته و بروکر بازار هستند.  

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص برنامه ریزی برای دیدارهای صندوق های پژوهش و فناوری گفت: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، چهار صندوق پژوهش و فناوری ایران بایو تک، تجهیزات پزشکی، صندوق یزد و صندوق انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات برای دیدار با صندوق‌های متناظر در کنیا در این هیات تجاری حضور دارند.  

ملکی فر بیان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تنها با حمایت مالی مستقیم میسر نمی‌شود و بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان از الزامات این امر است. لذا صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار تلاش برای تأمین مالی مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان با درک صحیحی از این موضوع، برنامه‌ریزی مفصلی را برای کمک به توسعه بازار و خلق فرصت‌های تجاری جدید برای این شرکت‌ها انجام داده است.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی فعالیت صندوق نوآوری وشکوفایی در این زمینه، فراهم کردن بستر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، دائمی و اعزام یا پذیرش هیات‌های تجاری است.

در این هیات تجاری که درحوزه تجهیزات وماشین‌آلات شرکت‌های بنیان دانش پژوهان، فلات صنعت ایده، پایا پرس، رایا انرژی پارس پترو (ریپکو)، شرکت مهندسی و ابزار دقیق رایا انرژی حضور دارند. شرکت‌های حوزه سلامت و غذا نیز شامل آوان طب، بهیار صنعت سپاهان، دارو درمان سلفچگان، فریمان نصر، فرپویان مد، مایا اسلیم آریا، مگنولیا، نقش جوب پارس، پویندگان راه سعادت، سپید طب نیا و زیست تجهیزات دانش پویا هستند.

در زمینه الکترونیک و الکتریک، شرکت‌های کنترل فرآیند پاسارگاد، NMG& BHS، نور بهین گستر خاورمیانه، پارس سامان ایرانیان، پارس ویچ، پرتوسازان و سامانه‌های دما نور انرژی (صدنا) این هیات تجاری را همراهی می‌کنند. شرکت‌های حوزه IT  و ICT در این هیات تجاری را کارن کراد، کندا ایده، پدیدار VR و نوآوری‌های هوشمندانه تریتا(تریت آپ) تشکیل می‌دهند.

شرکت‌های دیگر هیات تجاری اعزامی به کنیا شامل پارسا پلیمر شریف، پویا پلیمر تهران و گروه صنعتی شفیق در زمینه محصولات پیشرفته هستند و «شیرال» نیز تنها شرکت دانش بنیان بروکری بازار است.

اهدای یک میلیون تن تجهیزات پزشکی دانش بنیان به کنیا 

همراه با این هیات تجاری محموله‌ای شامل کمک‌های توسعه‌ای متشکل از تجهیزات پزشکی و اقلام مبارزه با شیوع ویروس کرونا به میزان یک تن به عنوان هدیه به وزارت بهداشت کنیا تحویل می‌شود. این محموله شامل کالاهای فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی است.

از سویی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز سه شنبه به نقل از پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری گفت که سورنا ستاری برای دومین بار در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کشور کنیا رفت.

کرمی افزوده است : در این هیات نمایندگانی از وزارت امورخارجه، صندوق نوآوری و شکوفایی، 40 نفر از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق و روسای چند صندوق‌ پژوهش و فناوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha