۷ هزار و ۱۰۰ خانوار خویی با اجرای طرح "شهیدسلیمانی" غربالگری شدند

ارومیه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: هفت‌هزار و ۱۰۰ خانوار با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان با هدف پیشگیری از قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، آموزش دیده و غربالگری شدند.

حسین سرشار روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، چهارهزار و ۹۰۰ نفر در مناطق شهری خوی و بقیه در مناطق روستایی مورد مراقبت قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد ۱۸۰ نفر کرونا مثبت تشخیص داده شده و برای انجام اقدامات درمانی در بیمارستان ها بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی با اشاره به اینکه ۲۷۰ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی در این طرح مشارکت دارند، اضافه کرد: این تیم‌ها با حضور در ۱۲۰ محله شهرستان و به شکل خانه به خانه رصد و پایش مردم را برعهده دارند.

سرشار ادامه داد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کرونا و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله اقداماتی بوده که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده است.

در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا اجرا می‌شود.

در این طرح، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی برایشان فراهم می‌شود تا یا در منازل یا حتی در هتل‌ها، مهمان سراها و مراکز اقامتی که ظرفیت قابل توجهی دارند نگهداری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha