۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84200836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموریت اصلی بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش است

قزوین - ایرنا- رییس بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه عظیم آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد فرهنگیان کشور عضو بسیج هستند.

‌به گزارش ایرنا، عباس مطهری روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل  آموزش و پرورش قزوین جایگاه آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی را بسیار خطیر و مهم دانست و افزود:آموزش و پرورش به واسطه ارتباط گسترده با آحاد مردم در دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی نقش ویژه‌ای دارد.
وی اظهار داشت: امروز نقش معلمان در جبهه فرهنگی بسیار مهم و مشابه دوران دفاع مقدس است بنابراین این قشر باید ترویج ارزش های اسلامی را به دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دهند.
مطهری با بیان اینکه نسل دانش آموزان امروز تمدن را در آینده رقم خواهند زد،افزود: اگر می خواهیم همه کارها درست شود باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی هدفمند آموزش و پرورش را متحول کنیم.
رییس بسیج فرهنگیان کشور افزود: بیانات مقام معظم رهبری نقطه عطف حرکت آموزش و پرورش است، چرا که ایشان مسائل آموزش و پرورش را به صورت عمقی، اجرایی و دقیق مطرح کردند،بنابراین  لازم است توجه ویژه ای به این بیانات داشته باشیم.
مطهری افزود: از آنجا که در کشور هیچ دستگاه و نهادی شبکه آموزش و پرورش را ندارد و در واقع آموزش و پرورش بیشترین جامعه مخاطب را دارد بنابراین آموزش و پرورش با مهیا بودن زیرساخت، نفرات و ارتباطات در جامعه سازی نقش به سزایی دارد.
وی تاکید کرد: اصل آموزش و پرورش مدرسه و معلمان خط مقدم هستند بنابراین اصل کار بسیج فرهنگیان هم مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه هایی در مدارس ایجاد کنیم.
مطهری، آموزش و پرورش را وسیله پیشرفت کشور و فرهنگیان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانست و گفت: تمدن را انسان ها و انسان ها را معلمان می سازند و در واقع فرهنگیان پایه ریزان تمدن نوین هستند و اگر بخواهیم عدالت در جامعه رواج پیدا کند باید دانش آموزان را عدالت محور تربیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه محور تمام راهبردهای کلان ولایت آموزش و پرورش است گفت: بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

مطهری با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف حاکمیت دین،خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و حاکمیت دین و اسلام از زمان پیامبر (ص) تا امروز بدون حضور مردم هیچ معنایی نداشته است و مردم سالاری دینی مبنای تمام برنامه های کشور است و این امر در طول انقلاب اسلامی و بیانات امام راحل کاملا مشهود است.

این مسوول با تاکید بر اینکه این انقلاب با پشتیبانی از ولایت فقیه به راه خود ادامه می دهد، افزود: با گذشت ۴۲ سال  انقلاب اسلامی ثابت شده هرجا که مردم و مسوولان به امر ولایت گردن نهادند سرفراز بوده و هر جا که گردن ننهادند سرافکنده شدند.
مطهری ادر بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاه حاج قاسم سازی است و در سال ۵۷ به مخیله ملت خطور نمی کرد که روزی شهدای بزرگ مقاومت، علمی و هسته ای،  خواهند داشت و حاج قاسم دلیل روشن اثبات این آیه شریفه است که زمین به دست وارثان خواهد رسید. 
رییس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: بسیج دانش آموزی برای این است که دانش آموزان را پای انقلاب بیاورد و فرهنگیان کمک و یاور آموزش و پرورش  برای این امر مهم است.

مجاهدت های خاموش مدافعان تعلیم و تربیت باید به گوش جامعه برسد

رئیس بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به کمک مومنانه جامعه بسیج فرهنگیان در شرایط کرونایی، تاکید کرد: بسیج فرهنگیان باید کار تخصصی انجام دهد بنابراین باید محتوایی بسازیم که خودسازی معلم به دست معلم انجام شود.

مطهری اضافه کرد: مجاهدت خاموش مدافعان تعلیم و تربیت باید به گوش جامعه برسد و تلاش برای این امر، محور اول پویش لبخند رضایت بود و محور دوم فعالیت ما موضوع پرورش است چرا که  امروز در بحث پرورش مشکل داریم علاوه بر اینکه کلاس ها به صورت حضوری برگزار نشد بلکه حضور دانش آموزان در فضای افسار گسیخته مجازی بیشتر شده که این امر نیاز به پیگیری و توجه نظر دارد.

وی اظهار داشت: کمک به ارتقا آموزشی، از دیگر محورهای تخصصی بسیج فرهنگیان است. 
فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه اظهار کرد: باید در آموزش و پرورش آنقدر احمدی روشن و حججی داشته باشیم که صادرات شخصیت های انقلابی به تمام نقاط جهان داشته باشیم. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha