مادران و همسران شهدا علمدار خط سرخ شهیدان هستند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: مادران و همسران شهدا مروج و علمدار خط سرخ شهیدان هستند که قدردانی از صبر و استقامت آنان بر همه لازم است.

به گزارش ایرنا از ایثار واحد لرستان محمود زرین جویی به مناسبت روز مادران و همسران شهدا افزود: مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جلوه هایی از صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند، مشوقان و همراهانی برای دفاع از ارزش‌ها و اسلام بودند و امروز نیز با بیان خاطرات و رشادت‌های فرزندان و همسران خود، برای نسل جوان، ادامه‌دهنده مسیر شهدا و تربیت این نسل هستند.

وی اظهار داشت: مادران شهدا با تربیت صحیح فرزندان و همراهی کردن آنها برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در راستای دفاع از اسلام و انقلاب نقش موثری داشته و دارند.

زرین جویی ادامه داد: اگر همدلی و همراهی بین مادران، فرزندان و همسران شهدا نبود هیچ جبر و زوری نمی‌توانست جوانان را برای حفظ دین و کشور راهی میدان های جنگ کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ضمن اشاره به سالروز وفات ام البنین (س)، سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روز گرامیداشت مقام زن و تقارن آن با ایام دهه فجر افزود: بنیادشهید نیز با همکاری سایر ارگان ها با توجه به وضعیت کرونای هر شهرستان در برنامه هایی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از مادران و همسران شهدا تجلیل می کند.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر،۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha