‌برنامه‌های چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال وبختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در ۱۲ بهمن، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، برای بزرگداشت چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، کارگری و سپاه و بسیج از سوی کمیته‌های ستاد دهه فجر چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، بسیاری از این برنامه‌ها در قالب فضای مجازی اجرا می‌شود.

همچنین در این ایام ۱۸۳ طرح عمرانی با اعتبار ۳۸۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد و آغاز عملیات اجرایی ۳۹ طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با رژه نمادین خودرویی از فرودگاه شهرکرد تا مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و پس از آن آیین گرامیداشت ورود تاریخی امام راحل به میهن گرامی داشته شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز یکشنبه در این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با حرکت مردمی و اسلامی به پیروزی رسید و امروز با گذشت ۴۲ سال پایه‌های این نظام مستحکم‌تر از همیشه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: دشمنان جهانی در طول این سالها موانع بسیاری فراروی نظام اسلامی ایجاد کردند اما به یاری خدا این تلاش‌ها ناکام ماند و نتوانستند جلوی این حرکت را بگیرند.

وی، روحیه بی‌باکی را از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امام راحل از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسید و می‌طلبد این روحیه در جامعه بیش از پیش تقویت شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همین نگاه و باور توحیدی را مقام معظم رهبری ادامه دادند و با ایمان به خدا و اعتقاد به توانمندی‌های مردم راه انقلاب اسلامی را در مسیر صحیح هدایت می‌کنند.

نکونام خاطرنشان کرد: نباید در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ترسی به دل راه داد چرا که کسانی که به خدا اعتقاد و ایمان دارند و از کسی نمی‌ترسند، نصرت الهی شامل حال آنها می‌شود.

وی، وابستگی‌های دنیوی را مهمترین مانع حرکت نظام اسلامی دانست و گفت: با الگوگیری از امام خمینی(ره) باید منیت‌ها را از خود دور کرده است و تنها به دنبال اهداف الهی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، عمل به دین خدا را رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل با دین‌محوری، اخلاق‌مداری و معنویت وارد میدان شد و باید تلاش کرد تا این شاخص‌ها را در جامعه کنونی تقویت کردند تا انقلاب را به مقصد نهایی آن هدایت کنیم.

دیدار با خانواده شهید روز ۱۲ بهمن‌ماه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در نخستین روز از دهه فجر با اشاره به اهمیت تکریم خانواده شهدا، گفت: فرهنگ دیدار و تکریم خانواده شهدا ،ایثارگران وجانبازان باید در بین نسل جوان تقویت شود.

فریبرز نجفی روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهید "قربانعلی داودی "تنها شهید انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ افزود: تکریم و دیدار با خانواده شهدا به عنوان یک تکلیف و وظیفه است که امروز بر عهده تمام مسوولان و افراد جامعه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهید کربلایی قربانعلی داودی تنها شهید انقلاب در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است که در شهر فارسان چهارمحال و بختیاری به دست عوامل رژیم طاغوت به شهادت رسید، این شهید بزرگوار متولد سال ۱۳۰۸ از اهالی شهر فارسان بود که در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ در سن ۴۹ سالگی توسط سرسپردگان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

در روز ۱۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در راهپیمایی که به همین مناسبت تدارک دیده‌شده بود به ‌عنوان یکی از عوامل اصلی راهپیمایی شرکت می‌کند که در مسیر حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه‌راهی بابا حیدر در حین راهپیمایی، چماق‌داران رژیم شاهنشاهی و ضد انقلابیون به تظاهرکنندگان حمله‌ور شدند و این شهید بزرگوار به دلیل ضربه سر به شهادت رسید و پیکر این شهید مبارز انقلاب اسلامی شهدای شهر فارسان آرام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha