مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- نخستین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی روز یکشنبه طی مراسمی با حضور فرماندار، امام‌جمعه، مسوولان دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مستقر در تربت‌حیدریه در این شهر برگزار شد.

امام جمعه تربت‌حیدریه در این مراسم دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را خروج جامعه از سلطه طاغوت و مستکبران، قرار گرفتن تحت لوای پرچم اسلام، هدایت انسانها به سمت کرامت‌ انسانی و اسلامی ذکر و بیان کرد:  ایام‌الله دهه فجر متعلق به آحاد امت اسلامی است بنابراین همه مسلمین و ملت ایران باید با یادآوری و تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، آن را نسل به نسل منتقل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی افزود: اقتدار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان قدرت منطقه‌ای و دنیای اسلام خار چشم بیگانگان و استیصال استکبار جهانی شده ‌است.
وی ایام‌الله دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان دستاوردها انقلاب و پیشرفتهای نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: از همه دلسوزان و کارگزاران نظام اسلامی می‌خواهیم تا پیشرفتهای جامعه ایران را در سایه تلاشهای شبانه‌روزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف برای مردم تبیین کنند. 
فرماندار تربت حیدریه هم در دیدار مسوولان دستگاههای اجرایی و کادر نیروهای مسلح مستقر در تربت‌حیدریه با امام جمعه این شهر به دستاوردهای عظیم بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال حیات پربرکت انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: با این وجود دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مذبوحانه در تلاش هستند با وارونه جلوه دادن حقایق، این دستاوردها را ناچیز جلوه دهند.
علی رستمی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی و نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی نیز می‌کوشند تا علاوه بر تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم، به ویژه در این ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با برگزاری نشستهای گوناگون به بیان عملکردها پرداخته و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع نمایند.
وی ادامه داد: آنچه امروز مهم "اصل نظام جمهوری اسلامی" است. دولتها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران می‌آیند و می‌روند اما نظام به عنوان یک پدیده مبارک که در طول ۳۰۰ سال اخیر نمونه‌ و نظیر ندارد باید همچنان بر اساس شعارهای اصیل و مومنانه انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر همچون کوه استوار باقی بماند. 
فرماندار تربت‌حیدریه همچنین به وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره و بیان کرد: این شهرستان هم‌اینک در مرز وضعیت زرد شیوع ویروس منحوس قرار دارد لذا اولویت نخست برای ما سلامت مردم است.

وی گفت: تربت‌حیدریه به لحاظ نقطه جمعیتی، در رده چهارم استان خراسان رضوی اما به لحاظ تلفات کرونایی در رتبه نهم قرار دارد و این جز با همراهی کادر درمان، مردم، اصناف و بازاریان و مسوولان محقق نشده است.  
رستمی که مسوولیت ریاست کنگره ۱۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه را بر عهده دارد همچنین به برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد در سال آتی اشاره و بیان کرد: همه مسوولان دستگاههای اجرایی موظف هستند در راستای آنچه که ستاد کنگره ۱۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه از آنها خواسته اقدام نموده و به آن عمل کنند. 

همچنین در مراسم آغازین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسوولان دستگاههای اجرایی و کادر نیروهای مسلح مستقر در تربت‌حیدریه جایگاه نمادین محل بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران در سال ۱۳۵۷، از سوی مردم و مسوولان گلباران شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha