۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84206586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ پروژه صنعتی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 84206586
۲۵ پروژه صنعتی دهه فجر در کردستان افتتاح می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۵ پروژه صنعتی با اشتغالزایی یک هزار و ۱۲۱ نفر به مناسبت دهه فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد دره‌وزمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: ۲۵ واحد تولیدی در بخش صنعت در شهرهای سنندج، قروه، دهگلان،مریوان، سقز، دیواندره و بانه در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغالزایی این تعداد واحد یک هزا رو ۱۲۱ نفر است، اضافه کرد: تولیدات این واحدها شامل تولید قند، بتن خشک، کنسانتره آهن، انواع فرآورده حجیم شده برپایه ذرت، اوراق فشرده چوبی با انواع روکش، انواع کفپوش و لوازم غیرسازه‌ای پلاسیتکی ساختمان، تیرچه فولادی و لوله‎‎‌های تک جداره آب از پلی اتلین است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود:  انواع ادوات کشاورزی، محصولات بتنی مسلح پیش ساخته، مصالح سنگی ساختمانی، لنت ترمز خودرو، سید میوه و حمل کالا، لامپ اس ام دی و ال ای دی، کیسه بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی اتیلن وانواع سیگارت و تنباکو از دیگر تولیدات این واحدها است.

دره‌وزمی میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد پروژه‌ها را سه هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: چراغ‌های تزیینی و بسته بندی انواع چسب، کولرگازی، انواع لوازم خانگی و چراغ‌های ال ای دی از دیگر تولیدات این واحدهای قابل افتتاح در دهه فجر است.

۹۰۴ واحد تولیدی در بخش صنعت استان دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد ۱۸۵ واحد راکد و مابقی فعال است و از تعداد واحدهای راکد بیش از ۵۰  درصد آنها امکان فعال شدن مجدد آنها به دلیل عدم تمایل مالکان وجود ندارد،

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha