واحد تولیدی انواع لامپ‌های کم مصرف در لارستان افتتاح شد

لارستان-ایرنا- یک واحد صنعتی و تولیدی انواع لامپ و پروژکتورهای کم مصرف در ابعاد و رنگ‌های مختلف، با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال، در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرک صنعتی لار به بهره‌برداری رسید.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان، چهارشنبه در آیین افتتاح این واحد صنعتی گفت: این طرح در زمینی به مساحت هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای 2 هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌ادازی شد.

علی محمد ابراهیم زاده افزود: در این واحد تولیدی، انواع لامپ‌های کم مصرف (LED) و پروژکتورها با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار عدد در سال تولید می‌شود و هم اینک زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

مدیر کارخانه و سرمایه‌گذار این طرح تولیدی نیز اظهار داشت: کل فرآیند شروع و اقدام برای راه‌اندازی این طرح کمتر از هفت ماه به طول انجامید و از همان مرتبه نخست مراجعه به فرمانداری لارستان، هنگامی با استقبال و حمایت قاطع از سوی این دستگاه دولتی مواجه شدم، عزمم برای سرمایه‌گذاری و اجرای این واحد صنعتی راسخ‌تر شد.

مجید طالبی، بیان کرد: امیدواریم که مجوزهای لازم برای توسعه این طرح و راه‌اندازی خط دوم برای تولید سیم و کابل در این واحد صنعتی نیز با حمایت دولت و فرمانداری لارستان صورت گیرد و این کار به زودی عملیاتی شود.

سرمایه‌گذاران نباید معطل فرآیند اخذ استعلام شوند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان نیز در این آیین گفت: هر سرمایه‌گذار پای کار که عزمش برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان راسخ باشد و بتواند با اجرای طرح خود موجب رونق تولید و اشتغال در منطقه شود، با تمام توان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

جلیل حسنی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری که با تحمل همه سختی‌ها، تمام انرژی، عزت ، منابع و آبروی خود را در این راستا صرف کرده باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

فرماندار ویژه لارستان افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ‌مختلف این شهرستان، موجب رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود و ما برای هر گونه حمایت و رفع موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران با همکاری مجدانه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی، با بیان اینکه برای توسعه، شکوفایی و گذر از محرومیت‌ها در این منطقه، تقویت و ایجاد شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و صنعتگران، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران نباید معطل برخی کاغذبازی‌ها و فرآیند گرفتن استعلام شوند.

حسنی، پیشتر اعلام کرده بود که در دهه فجر امسال، ۸۶ طرح عمرانی و اقتصادی و زیربنایی با اعتباری هزینه شده و یا پیش بینی شده افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان لارستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha