امارات تسهیل کننده غارت منابع یمنی ها از سوی سارقان صهیونیست

تهران – ایرنا – توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات در ۲۵ شهریو ۱۳۹۹ زمینه و تسهیل کننده خوبی برای غارت و سرقت منابع یمنی ها از سوی صهیونیست ها شده است.

«زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اعلام کرده که رژیم صهیونیستی با پوشش امارات ثروت‌های مجمع الجزایر سقطری (سوکاترا) را به یغما می‌برد.

پایگاه خبری المسیره به نقل از الشامی گزارش داد که «رژیم صهیونیستی با پوشش امارات در مجمع الجزایر سقطری در حال سرقت منابع طبیعی این جزیره بکر است».

 وی با اشاره به اقدام مشترک مقامات ابوظبی و تل آویو در غارت منابع یمنی ها در مجمع الجزایر سقطری افزود، «موقعیت جغرافیایی ممتاز سقطری و ثروت‌های نفتی، درمانی، گردشگری و سایر دارایی‌های آن موجب شده تا غاصبان صهیونیست با کمک مقامات اماراتی اقدام به غارت منابع یمنی ها بکنند».

البته تاریخ رژیم صهیونیستی و غاصبان سرزمین فلسطین از سال ۱۹۴۸ و قبل از آن با جنایت، دزدی، قتل، غارت و تصاحب اموال دیگران همراه بوده و این خصلت بد همواره همراه صهیونیست‌ها بوده است و آنها نمی‌توانند این خصلتشان را نسبت به دوستانشان نیز فراموش کنند که سرقت اموال اماراتی‌ها به عنوان دوستان جدید صهیونیست‌ها نیز از منظر آنها دور نمانده است، بطوری که گردشگران صهیونیست در چند ماه گذشته حسابی از خجالت هتل داران اماراتی نیز درآمده اند و سرقت گردشگران صهیونیست از هتل‌های امارات و علنی شدن آن، چهره زشت رژیم اشغالگر و ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی را بیشتر در جهان نمایان کرده است.

با آغاز تهاجم ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن در ششم فروردین ۱۳۹۴، اماراتی ها از همان اول ولی آهسته اقدام به نفوذ در جنوب یمن کردند و با تحت پوشش گرفتن شماری از مزدوران خودفروخته یمنی اقدامات غاصبانه خود را در استان های جنوبی این کشور همچون عدن، تعز و جزیره سقطری پی گرفتند.

اما مقامات اماراتی مجبور شدند به طور محرمانه و غیرعلنی از تجربیات رژیم صهیونیستی درخصوص سرقت منابع طبیعی و مهم تر از آن غصب جزیره سقطری کمک بگیرند که این اقدام پس از قرارداد سازش و در مقابل دیدگان خاموش سازمان های بین المللی، علنی شده است.

امارات برای دستیابی به هدف غاصبانه خود در طول ماههای گذشته اقدام به ایجاد اردوگاه‌های آموزشی در سقطری کرده و عضوگیری گسترده‌ای را در روستاهای این جزیره انجام داده و آموزش این نیروها به نظامیان صهیونیست و افسران امارتی سپرده شده است.

امارات و عربستان اهداف گسترده‌ای در یمن دارند که تعیین دولت وابسته به ریاض و ابوظبی از مهم‌ترین آنهاست، اما اهداف امارات نسبت به عربستان در یمن گسترده‌تر و استعماری‌تر می باشد که تصرف جزیره بکر و سرشار از منابع طبیعی "سقطری" و تغییر بافت جمعیتی برخی دیگر از استان های یمن با کمک صهیونیست ها در همین راستاست.

هم اکنون استان مهم و استراتژیک عدن و قسمت های زیادی از استان تعز به ویژه تمامی سواحل این استان تا بندر الحدیده در تصرف امارات و مزدوران طرفدار آن می باشد.

قسمتی از اهداف و نقشه امارات در یمن را چندی پیش استاندار سابق تعز افشا و اعلام کرد که امارات برای تغییر بافت جمعیتی در سواحل این استان تلاش گسترده ای انجام می دهد.

هدف صهیونیستی امارات از جدا کردن این مناطق و تغییر موقعیت جغرافیایی آن، ایجاد یک اقلیم جنوبی است که تداوم اشغالگری این مناطق و گذرگاه های دریایی راهبردی و نیز کنترل اداری و ثروت‌ها و منابع آن از سوی ابوظبی را تسهیل می‌بخشد.

شاید تا پیش از این فقط اماراتی ها به دنبال تصرف خاک یمن بودند، ولی با توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو که در ۲۵ شهریور در کاخ سفید و حضور و دلالی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت، پای صهیونیست ها نیز برای اشغال یکی دیگر از سرزمین های اسلامی همچون خاک فلسطین در سال ۱۹۴۸ باز شده و این بار امارات و اسراییل برای تصرف خاک یک کشور اسلامی و غارت آن همدست شده اند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha