۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84220883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب ساعت هفت شاعره کردستانی رونمایی شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 84220883
کتاب ساعت هفت شاعره کردستانی رونمایی شد

سنندج - ایرنا - مجموعه اشعار شاعره کردستانی "طاهره تختی" با عنوان "ساعت هفت" از تولیدات حوزه هنری کردستان همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر در شهرستان بیجار رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کتاب"ساعت هفت" مجموعه اشعار آیینی شاعره بیجاری "طاهره تختی" از تولیدات واحد آفرینش های ادبی است که با حمایت کامل حوزه هنری توسط انتشارات پرهیب در ۹۸ صفحه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

امام جمعه بیجار نیز در این آیین گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واقعه‌ عصر حاضر، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌ (ره) است که زمینه ساز تحول‌های عظیمی در جهان شد.

حجت‌الاسلام علی مرادی با بیان اینکه درکنارویژگی‌های فراوان انقلاب اسلامی که مردمی ترین انقلاب دنیا است توجه به فرهنگ وهنر اسلامی به خوبی نمایان است، افزود: انقلاب با پدید آمدن خود هنر انقلابی را نیز وارد بطن جامعه کرد و در طول چهار دهه گذشته شاهد خلق آثار برجسته هنری برگرفته از پیام انقلاب اسلامی بوده ایم.

وی اظهار داشت: تولید آثار ارزشمند سینمایی، آثاربرجسته تجسمی توسط هنرمندان توانمند، آثار مکتوب ادبی متناسب با فرهنگ ایران اسلامی  وتولیدات نمایشی برگرفته از پیام انقلاب اسلامی زمینه به وجود آمدن هنری به نام هنر انقلاب شده که باید به خوبی این هنر در جامعه رواج پیدا کند.

رییس حوزه هنری شهرستان بیجاردر آیین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب "پیمانه احساس" مجموعه دیگری از آثار طاهره تختی است و این اثر نیز با حمایت حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

عبدالرضا خضری حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی را از اولویت‌هایی حوزه هنری اعلام کرد و افزود: در بخش تولید آثار مکتوب تاکنون آثاری از علی احسان فریدونی با عنوان "سلام ای ماه مادر زاد من"، مهدی صفی یاری با عنوان " بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد"، محمد رحیمی رضوان با عنوان "یه ی ته سبیه دلداری" با زبان گروسی، اکرم بهرامچی با عنوان" جای پای خدا" با حمایت کامل حوزه هنری از هنرمندان شاعر بیجاری منتشر شده است.

در ادامه این ایین پس از قرائت اشعاری از کتاب توسط طاهره تختی از مجموعه اشعار آیینی ساعت هفت رونمایی شد و با اهدای لوح وهدیه از تلاش این شاعره توانمند بیجاری تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha