۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84635765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از استان کردستان

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 84635765
چند خبر کوتاه از استان کردستان

سنندج- ایرنا- دعوت دانش‌آموز با نیاز ویژه به اردوی تیم ملی شنا، تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری نقش پیشکسوت کردستانی و برگزاری "حدیث عاشقی" آیین بزرگداشت استاد علی اکبر فریدونی، چند خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: پیام یاراللهی دانش آموز با نیاز ویژه استان به دومین مرحله اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی شنا جانبازان و معلولان فراخوانده شد و زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین خواهد کرد.

خلیل رنجبر افزود: این شناگر جوان دارای چندین مقام ملی، آسیایی و جهانی است، که مراحل پایه را با موفقیت طی کرده و امید می رود با عضویت در تیم ملی ایران بتواند افتخارهای خوبی را برای استان و کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه یارالهی شناگر توانمندی است و این دعوت، نشان دهنده پایه ریزی و استعداد در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه است، اظهار داشت: پیش از این نیز در رشته‌های مختلف از جمله دو و میدانی و کشتی نیز دانش آموزان با نیازهای ویژه استان به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند.

دومین اردوی آمادگی تیم ملی شنا  ایران با هدف حضور در مسابقات پارآسیایی هانگژو چین، با حضور دعوت شده ها در کمپ تیم های ملی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از ۱۳ تا ۱۷ بهمن به میزبانی تهران برگزار می شود.

تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری نقاش پیشکسوت کردستانی

به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور جمعی از اساتید هنر استان از نیم قرن فعالیت هنری استاد حسین آبسواران از نقاشان پیشکسوت کردستانی تجلیل شد.

رییس حوزه هنری کردستان در این آیین با اشاره به برنامه‌ها و رسالت‌های حوزه هنری در تکریم و پاسداشت مقام شامخ هنرمندان گفت: نام نیک و خصوصیات اخلاقی منحصربفرد استاد آبسواران همواره نزد دوستان و شاگردان این هنرمند به عنوان یک الگو و نمونه مثال زدنی نام برده شده است.

امین مرادی با اشاره به نخستین نمایشگاه گروهی برگزار شده هنرمندان پیشکسوت نقاشی توسط حوزه هنری در مهر سال ۱۳۹۲ گفت: در آن نمایشگاه ۱۲ هنرمند پیشکسوت از جمله استاد آبسواران آثار خود را در گالری سوره در  معرض نمایش قرار دادند که به عنوان یکی از ماندگارترین نمایشگاه های تجسمی که بسیار مورد توجه واقع شد تبدیل شد.

در ادامه این دیدار اساتید با حضور در اتاق کار استاد آبسواران از تابلوها و آثار وی بازدید کردند، در پایان این دیدار سه ساعته با اهدای لوح و هدیه از طرف حوزه هنری از سال ها تلاش این استاد تجلیل شد.

برگزاری "حدیث عاشقی" آیین بزرگداشت استاد علی اکبر فریدونی

به همت دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار آیین بزرگداشت زنده یاد "علی اکبر فریدونی" همراه با برپایی نمایشگاهی از آثار این هنرمند مطرح بیجاری پنجشنبه ۱۴ بهمن در سالن شماره یک پردیس سینمایی بیجار برگزار می شود.

همزمان با برپایی این برنامه نمایشگاهی از آثار این هنرمند خوشنویس متشکل از ۳۰ تابلوی خوشنویسی به مدت یک هفته در محل گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح و در معرض نمایش گذاشته می شود.

استاد فریدونی متولد ۱۳۳۲ از هنرمندان ممتاز خوشنویسی بیجاری بودند که بیش از ۴۰ سال در زمینه آموزش هنر فعالیت داشتند و حاصل آن تربیت هنرمندانی بوده است که خود امروز در کسوت استادی به فعالیت مشغول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha