شهردار مشهد: هیچ فعالیتی در کمربند جنوبی مشهد در حال انجام نیست

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد در خصوص دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در کمربند جنوبی مشهد هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام نمی شود.

این نکته در حالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان شد که دیروز، نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خطاب به استاندار خراسان‌رضوی مبنی بر توقف عملیات اجرایی پروژه کمربند جنوبی مشهد و طرح موضوع در کمیسیون ماده پنج استان و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران منتشر شد.

همچنین محمد رضا حسین‌نژاد معاون شهرسازی شهرداری مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون این نامه به شهرداری ابلاغ نشده ‌است.

بنا به اظهارات خلیل‌الله کاظمی معاون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تا زمانی که نتیجه مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی اعلام نشود هیچ تصمیمی برای اجراشدن و یا نشدن این پروژه گرفته نخواهد شد

شهردار مشهد نیز اول تیرماه گذشته در نشست با اعضای قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد اعلام کرده بود: تا پایان دوره فعالیتم طرح کمربند جنوبی این شهر را نمی‌سازم و چنین یادگاری از خود به جا نمی گذارم.

طرح آزادراه و کمربند جنوبی مشهد از انتهای بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد - باغچه  به طول ۲۷ کیلومتر طراحی شده‌ بود و ساخت آن از اواخر دهه ۷۰ در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت و پس از انجام مطالعات به پیمانکار واگذار شد.

این طرح که در مرحله نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر از انتهای بولوار شهید برونسی تا انتهای بولوار طالقانی به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شد حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هزار  و ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود اما در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ با اعلام دادستان مشهد مبنی بر این که به علت نداشتن پیوست زیست محیطی، هرگونه فعالیت برای ادامه اجرای طرح ساخت کمربند جنوبی مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود از ادامه اجرا بازماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha