نماینده ولی فقیه در قزوین رحلت‌ آیت الله ضیاءآبادی را تسلیت گفت

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با صدور پیامی رحلت‌ آیت الله سیدمحمد ضیاءآبادی از علمای استان را تسلیت گفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، متن پیام به این شرح است:

إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ  - فاطر / 28

رحلت عالم ربانی، مفسر قرآن کریم و مروج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آیت الله سیدمحمد ضیاءآبادی که از مفاخر علمی، دینی و اخلاقی کشور و برخاسته از دیار کهن قزوین بودند را به محضر حضرت حجت (عجل الله فرجه)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه، خاندان مکرم، خویشاوندان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

در بخش بعدی این پیام آمده است: درک محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام راحل (رضوان الله علیهم) همراه با مجاهدت علمی و تهذیب نفس، آن عالم جلیل القدر را به مبلغی تاثیرگذار در عرصه تذکار و تربیت نفوس مستعده تبدیل کرده بود که با فعالیت های مختلف خود انوار قدسی قرآن و معارف اهل‌بیت را بیش از هفت دهه در عالَم تشیّع منتشر می‌کرد.

در قسمت پایانی پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان قزوین آورده شده است: از خدای متعال علو درجات و حشر با خاندان عصمت و طهارت را برای ایشان درخواست می کنم.

آیت الله ضیاء آبادی روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله ضیاء آبادی از شاگردان سید حسین بروجردی، سدهی اصفهانی، امام خمینی (ره) و سید محمد حسین طباطبایی بود.

وی از سال۱۳۴۰ تا زمان فوت خود ساکن و استاد حوزه علمیه تهران بوده و جلسات دینی و اخلاق برگزار می‌کرد.

آیت الله ضیاءآبادی از هم‌دوره‌ای‌های احمد مجتهدی تهرانی بوده و در مدرسه مجتهدی مدتی به مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تدریس می‌پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha