۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84224012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش موارد مثبت و بستری کرونا در دزفول نگران کننده است

دزفول - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند، گفت:‌ افزایش موارد مثبت و بستری بیماران ناشی از کرونا در دزفول نگران کننده است.

علی قمیشی روز سه‌شنبه در نشست ستاد کرونا در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول افزود: این روزها دوباره به پیک شیوع کرونا در دزفول و کشور برگشتیم به طوری که نیمی از شهرهای خوزستان گرفتار این شرایط شدند.
وی عادی انگاری مردم عامل شیوع دوباره کرونا در جامعه است گفت: از ۲ ماه پیش وارد پیک دوم کرونا شدیم و وضعیت دزفول از نظر کرونا از وضعیت آبی به زرد رسید.
وی حفظ سلامت و جان مردم را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم پیش از ورود به حالت انفجاری شیوع کرونا با همکاری مردم این شرایط را متوقف کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص واکسن کرونا نیز گفت: تعداد محدودی واکسن کرونا واردشده که سهمیه دزفول در اختیار پزشکان و پرستارانی که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند قرار می‌گیرد تا با واکسینه شدن کادر درمان بتوان بیماران کرونایی را درمان کرد.
وی افزود: همه باید همکاری داشته باشیم تا جلوی ورود دزفول به پیک بیماری کووید ۱۹ گرفته شود.

محدودیت کرونایی در دزفول از ۲۵ بهمن اعمال می‌شود 

فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: دوباره به روزهای سخت کرونایی برگشته‌ایم و مجبوریم محدودیت‌هایی اعمال کنیم.
علی فرهمندپور افزود: چشم مردم به مسوولان است، اگر مسوولان اقدامی نکنند شرایط سخت خواهد شد.
وی گفت: با شیوع دوباره کرونا، گروه‌های شغلی یک، ۲ و سه به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت خواهند داشت و فعالیت گروه شغلی چهار، از ۲۵ بهمن متوقف خواهد شد.
رییس ستاد کرونای دزفول ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی از ۲۵ بهمن از ساعت ۲۱ اعمال خواهد شد و شهرداری به عنوان ناظر، مسوول نظارت بر اجرای مقررات خواهد بود.
وی با بیان اینکه تیم بازرسی ستاد کرونا برای نظارت بیشتر تشکیل خواهد شد گفت: از ۲۵ بهمن ، تالارها، آرامستان ها و اماکن متبرکه  تعطیل می‌شوند و نیروی انتظامی باید برای منع تردد نظارت کافی داشته باشد.
فرماندار دزفول افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه و راه‌اندازی بازارچه نیز به منظور جلوگیری از کرونا ممنوع است. راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همه باید کمک کنیم این دغدغه و نگرانی به بدنه جامعه و مردم تزریق شود چرا که آمار ابتلا و بستری در بیمارستان روبه افزایش است و روند صعودی آن مانند پیک دوم است.
فرماندار دزفول از مردم و رسانه‌ها خواست اهتمام مردم در ماسک زدن را افزایش دهند و در این خصوص فرهنگ سازی کنند.
فرهمندپور افزود: برخی از ادارات اپلیکیشن ماسک را نصب نکردند و برخی دیگر نصب کرده ولی آمار را وارد نکردند که باید در این خصوص اقدام کنند تا کلونی‌ها مشخص شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: تا ۲۰ بهمن جاری ۳۵ هزار نمونه کرونا در سطح شهرستان دزفول گرفته شده که بیش از ۱۱ هزار مورد مثبت بوده است.
شاپور مسعودی فر افزود: میزان علامت دار شدن و مثبت شدن تست‌های کرونا در دزفول افزایش یافته است.
وی با اشاره به نمونه‌گیری روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در دزفول گفت: دیروز از ۱۲۵ تست pcr انجام شده ۲۱ مورد مثبت بود و از تعداد ۲۵۰ تست سریع نیز ، هفت مورد مثبت بوده است.
مسعودی فر به فعالیت سه آزمایشگاه نمونه گیری کرونا  در دزفول اشاره کرد و ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان دزفول بستری شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۳۷ درصد موارد مثبت کرونا در دزفول را نوجوانان تشکیل می‌دهند افزود: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا(طرح محله محور)، هیچ موردی از ابتلای کودکان زیر پنج سال در دزفول به کرونا ثبت نشده است.
وی در خصوص استفاده از ماسک در دزفول نیز گفت: ۵۶ درصد مردم دزفول از ماسک استفاده می‌کنند اما برخی افراد به صورت صحیح از ماسک استفاده نمی‌کنند.
مسعودی فر در خصوص استفاده از ماسک در ادارات دزفول گفت: از ۱۲۱ اداره دزفول، ۸۰ اداره در اپلیکیشن ماسک ثبت نام نکردند که باید در این خصوص اقدام کنند.
وی افزود: وضعیت دزفول هم اکنون از نظر شیوع کرونا زرد است و گروه‌های شغلی یک، ۲  و سه به شرط رعایت پروتکل‌ها اجازه فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha