۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84228406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح صنعتی پیشران توسعه کردستان در نهاد ریاست جمهوری تعیین تکلیف شد

سنندج - ایرنا - طرح های پتروشیمی بعثت و شرکت گسترش تایر رازی کردستان در جلسه‌ای که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، ۲ طرح مهم صنعتی پیشران توسعه استان که بیش از یکسال در دست پیگیری بود روز شنبه در این جلسه که با حضور استاندار کردستان و معاون اقتصادی وی، تعدادی از وزرا، مدیران عامل بانک‌های ملت، سپه، تجارت، ملی، صادرات، رفاه و همچنین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی کشور، معاون بانک مرکزی و معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، تعیین تکلیف و مقرر شد طی هفته جاری تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

پیش بینی کل سرمایه‌گذاری برای طرح پتروشیمی بعثت کردستان ۱۸۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۵۰ میلیون یورو است که تامین اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی و با عاملیت کنسرسیومی به سرپرستی بانک ملت انجام می شود و به زودی قرارداد آن با مجری، بانک های عامل و صندوق توسعه ملی امضا و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این طرح که زمین آن واگذار، جواز تاسیس صنعتی صادر و زیرساخت های آب و برق نیز تامین شده است، برای ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

پیش بینی سرمایه گذاری طرح گسترش تایر رازی ۵۶ هزار میلیارد ریال و ارز بری آن ۱۸۰ میلیون یورو است که اعتبار مورد نیاز طرح از محل منابع بانک های ملی و سپه و صادرات به عنوان بانک عامل تامین خواهد شد 

اشتغال زایی شرکت گسترش تایر رازی یک هزار و ۱۵۰ نفر پیش بینی شده و زمین واگذاره شده نیز دیوارکشی شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان با ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی فروردین سال۱۳۹۶ همزمان با سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به استان کردستان به بهره برداری رسید.
ظرفیت اسمی نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید ۳۰۰ هزارتن پلی اتیلن سبک در سال است که در زمینی به مساحت ۱۲۹ هکتار احداث و بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha